Pc Speedfan VEEL te warm!! Help :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeadGrave

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2009
Mijn processor heeft een probleem ben ik bang, ik had Anno 1404 gedownload en toen ik dat spel speelde viel hij na 10 minuten helemaal uit, nu weet ik - omdat ik het op heb gezocht - dat het aan de warmte ligt en wat je moet downloaden om je temps in de gaten te houden.

Ik heb dit gedaan en kon nog net zien dat Temp 1 ofzo op een ( MET EEN WINDMOLENTJE ERNAAST ) op een 129 C zat!! :confused:

Ik heb de hele processor al uitgezogen met kop van stofzuiger, helemaal open gehad, windmolentje erbij en nog steeds zo warm..

Ik ben bang dat ik iets nieuws moet kopen maar ik weet zo niet wat, Dit is wel de warmte he? Kan geen virus ofzo zijn denk ik?

Graag snel van iemand te horen,

Vr Gr,

DeadGrave.

Welkom op Helpmij!! :thumb:

doe de temperatuurmeting eens met PCWizard... hier te downloaden...: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Haal bij de installatie het vinkje bij de "Ask toolbar" weg!!!

Kijk in taakbeheer bij processen of er geen processen draaien welke veel cpu activiteit vragen.....

Speedfan deugt inderdaad vaak niet.
Eerst maar een nieuwe meting doen.

Speedfan deugt inderdaad vaak niet.
Eerst maar een nieuwe meting doen.

Jahwel, maar probleem is.. ik kan de computer niet langer als 5 a 10 minuten aan hebben :p dus voorbeeld maken word moeilijk. Ik kijk wel wat ik kan doen als ik thuis ben, jullie horen nog van me ;)

alvast heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe!

Die 129 graden lijkt erg veel op een foute lezing. Een pc is volgens mij in staat temperaturen tot 128 graden te herkennen, neem daar een kleine foutmarge bij (aangezien het Speedfan is) en je komt op 129 graden.

Als die temperatuur realistisch was had je hem sowieso nooit meer op kunnen starten, dan is je processor allang gebarbecued.

Die 129 graden lijkt erg veel op een foute lezing. Een pc is volgens mij in staat temperaturen tot 128 graden te herkennen, neem daar een kleine foutmarge bij (aangezien het Speedfan is) en je komt op 129 graden.

Als die temperatuur realistisch was had je hem sowieso nooit meer op kunnen starten, dan is je processor allang gebarbecued.

Ik krijg hem inderdaad ook niet meer aan,
Kheb net met een systeembeheerder gebelt (een vriend van me ) en die zei dat het erg slecht was om een ventilator op de zijkant van een open processor te richten, omdat dan de luchtstroom verknalt word en daardoor kan de video kaart of moederbord kapot gaan.

Ook doet de achterste propeller het niet en deze was voor het wegblazen van de warme lucht, Dat is waarschijnlijk de oorzaak geweest, ik moest de pc niet eerder aan doen dan wanneer deze het weer deed en dan kijken of hij het weer doet, zo niet dan even de videokaart om switchen.

Volgens mij is deze vraag nu opgelost tenzij iemand anders nog een ander voorstel heeft.

Bedankt voor alles :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan