PC speelt geen geluid af

Status
Niet open voor verdere reacties.

el_froggy

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2005
Beste,

Ik heb me onlangs een nieuwe pc gekocht.
Deze pc bevat een ASUS socket 939 A8N-E moederbord met onboard sound.
Hij werd geleverd met de realtek ALC '97 audio driver
echter werkt deze niet.

Heeft iemand dit probleem ook al gehad?
of weet iemand welke driver ik moet installeren om het opgelost te zien.

Alvast bedankt

(voor de mensen die meer info nodig hebben over hardware componenten in mijn case: gelieve een pm te sturen )

Asl het goed is heb je een cdrom van je moederbord er bij gekregen daar staan ze op anders kun je ze HIER
downloaden.

Kan ook zijn dat de onboard geluidskaart in de bios uit is geschakeld even je boekje nalezen waar je hem in kunt schakelen.

Staat die onboard audio wel aan in je bios? Want het is wel de driver die bij dit board hoort........

het onboard geluid staat enabled in mijn bios
ben nu de driver aan't downloaden van asus.com
Ik hoop dat dit beterschap brengt

i'll keep you guys updated;)

Na de drivers geïnstalleerd te hebben, werkt het geliud nog steeds niet.
iemand een idee waaraan het nog kan liggen?

dank alvast!

Alles wel goed aangesloten, staat het geluid niet op dempen in de volume regeing in je taak balk?

het geluid is niet gedempt in windows startbalk

ik heb een email gestuurd naar de technische dienst van mijn computerzaak (waar ik de pc gekocht heb)
en kreeg volgend antwoord terug:

Geachte kiran,

Het is mogelijk dat de aansluiting voor het geluid verkeerd is aangesloten, dit is een speciaal probleem met dit moederbord.

U kunt besteens nazien of deze met de AC ’97 aansluiting is aangesloten als dit het geval is moet u 2 jumpers op de line left & line right zetten, hiermee zal het geluid vanachter werken.

Mvg

Echter ben ik niet zo thuis in de hardware wereld.
Kan iemand me simpel uitleggen hoe ik dit doe op mijn ASUS socket 939 A8N-E moederbord?
Het zou me enorm helpen

Dank bij voorbaat ;)

Ik heb het eindelijk in orde gekregen, en geniet nu van schitterende muziek door mijn boxes
bedankt voor de hulp

Gegroet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan