pc springt vanzelf aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievelente

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Help !!! pc springt vanzelf aan...

als ik mijn pc normaal afsluit, start hij vanzelf na enige tijd weer opnieuw op, zonder dat ik hem aanraak.
dit kan ooit een minuut duren maar ook een keer 's avonds pas toen hij al twee uur uit stond.
ik heb dit nog nooit gehad, dus waarschijnlijk zit er iets vreemds op. ik heb al gescand op virussen en ad aware gescand, maar dit helpt niet. ?????

Laatst bewerkt:
Misschien is er iets mis met je moederbord/voeding? Normaal gesproken staat je gejeugen e.d. uit dus lijkt me een virus niet logies.

Dit is een optie in de BIOS van het moederbord. In het BIOS kun je komen door tijdens het opstarten een paar keer op de DEL toets te drukken. Ik weet niet precies hoe de optie daar heet, iets met timer. Ik zal eens ff voor je gaan kijken :)

EDIT: Bij mij zit het in de BIOS onder Power Management > Wake On.... dit zijn er meerdere. Zet deze op disabled als deze op enabled staan.

Laatst bewerkt:
pc springt vanzelf aan, please HELP

als het in mijn bios zit , waar kan ik het dan vinden.
ik heb een compac deskpro, die heeft een andere bios.
besturingssysteem is windows 98.
wie kan mij zeggen wat ik moet uitschakelen ????:(

Laatst bewerkt:
sorry, het bios is een klein geheugentje in je PC. bij compaq is die niet uitgebreid genoeg om er leuke dingen in te kunnen veranderen. Ik heb er zelf ook een gehad en je kunt er niks in veranderen.

wat moet ik dan doen om van het probleem af te komen??
hij heeft dit nooit eerder gedaan namelijk.

hij doet dit sinds er kabelinternet is aangesloten ( was eerst telefoonlijn) sinds een week

En als je het modem niet verbind met de computer?? Probeer snachts ofzo is uit.

kan ook zijn dat in je bios wake up on lan aanstaat. dan reageert hij op de modem
:thumb:

Geplaatst door fener33
kan ook zijn dat in je bios wake up on lan aanstaat. dan reageert hij op de modem
:thumb:
Je bent me voor.

Dat moet het haast wel zijn.

Dus in de BIOS gaan en zoeken naar Wake up lan, dit dan uitschakelen.
Opslaan en dan zou t weer goed moeten zijn.

in de bios vind ik nergens "wake up lan" of iets wat er op lijkt...
het is een andere bios dan normaal omdat dit een compaq deskpro is, volg mij hebben die compaq's een andere bios???
waar moet ik dan iets uitschakelen????
HELP..
hij springt nog steeds vanzelf aan:(

http://forums1.itrc.hp.com/service/...493758+1097504345839+28353475&threadId=574630

http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/s...ual/TPM_331864_rev1_us/TPM_331864_rev1_us.pdf

Of anders deze link:
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...dTypeId=12454&prodSeriesId=96245&locale=en_US

(hier stond onder andere dit:
Power - Use this menu to set the power-saving options (they are NOS dependant). This menu enables ACPI features only available with certain NOSs.

*

Remote Power On - Enable or disable remote power on feature of the integrated network controller or other devices supporting WOL (Wake-On-LAN).

kan je dit wel vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan