PC staat aan, laptop doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus1

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Hallo,
De vraag lijkt op een eerder gestelde maar is toch anders.
Sinds enige tijd heb ik een pc en printer die het goed doen.
Nu is er kortgeleden een laptop bij gekomen die draadloos verbonden is door een modem
die bij de pc hoort. Alles ging goed. Alleen viel eerst de verbinding tussen laptop en printer weg en toen viel ook het internet op de laptop weg.
Op de laptop zie ik wel de verbinding staan maar ik kan er niets mee.
Help mij svp.

Ik neem aan dat je een draadloze breedband router hebt waar beide computers op aangesloten zijn (de een bedraad en de ander draadloos).
Nu komt de crux van het verhaal: Heb je wel de WAN aansluiting (ook wel "Internet" genoemd) achter op de draadloze router verbonden met de apparatuur van je provider? Als je namelijk een LAN aansluiting hebt doorverbonden dan kan er maar 1 pc/laptop internetten tegelijk...

Kijk dat even na.

Als je het probleem er niet mee kan oplossen: Vertel welk merk + type is je draadloze router? Welk merk + type is het apparaat dat je provider beschikbaar heeft gesteld?
Hoe zijn beide apparaten aan elkaar verbonden (=via welke netwerkpoort)?

Tijs.

Hallo Tijs
Wat bedoel je precies met "de apparatuur van je provider"? Achterop de modem zijn 3 kabeltjes, stroom, ADSL en 1 in Lan 4.
Voorheen deed alles het goed, dus ik denk niet dat het aan de kabeltjes ligt.

Jodocus1

Meld maar even terug welke apparatuur je nu hebt:
1. Merk + type apparaat dat je van je provider gebruikt nu, bijv. als onderdeel van een doe-het-zelf pakket. Heb je dat vervangen door eigen apparatuur, dan alleen vraag 2 beantwoorden.
2. Merk + type apparaat/apparaten dat je zelf gekocht en aangesloten hebt.

Tijs.

Punt 1 is n.v.t.

2. PC: Windows XP Intel (R) D
Laptop: Toshiba Windows XP Intel (R) Dual T2390@1.86 GHz

Modem: Multimediamodem DV-2020 (Tele2)

Printer; HP All-in-one PSC 1219

Heb je hier iets aan?

Heb inmiddels contact gehad met provider Tele2 die tot de slotsom kwam dat het gezocht moet worden in de netwerkadapter maar daar kon hij mij verder niet bij helpen.

Dus even samenvattend heb je Tele2 als provider, en je gebruikt ook de Tele2 apparatuur, namelijk die DV-2020 (DavoLink).
Je hebt een pc, en daaraan hangt een all-in-one apparaat van HP waarvan je het printer-gedeelte gedeeld hebt.
Je hebt een laptop, die werkte een tijdje netjes draadloos via de DavoLink, en je kon daar ook mee printen.
Nu ziet de laptop het draadloos netwerk wel in het lijstje van Beschikbare draadloze netwerken, maar kan er niet mee verbinden.

Is dat goed samengevat? Indien ja, dan zou ik vanaf de pc de draadloze instellingen van de DavoLink opnieuw gaan instellen (kies een andere SSID dan die je tot nu toe hebt gebruikt, stel een andere netwerksleutel in dan je tot nu toe gebruikt hebt).
Kijk of de laptop met dit 'nieuwe' draadloze netwerk wél verbinden kan.

Tijs.

Volgens mij goed samengevat.

Maar bedoel je echt dat ik vanaf de pc de draadloze instellingen opnieuw moet gaan instellen en dus niet vanuit de laptop? Want, wáár begin ik dan???

hier kun je de handleiding downloaden en hier kun je video's bekijken hoe draadloos in te stellen.

Succes,

Tijs.

Dit schrijf ik vanaf de laptop, dus succes 1 is geboekt! Toch anders dan jij en ik dachten. Tele2 heeft mijn plaats op de lijst van "beschikbare draadloze netwerken" ingenomen, want ik bleef bij Tele2 steken, omdat ik dat wachtwoord niet kende, alleen het mijne. Ik heb toen de gok gewaagd en mijn eigen wachtwoord ingetypt en jawel, hij pikte het en dus heb ik nu op de laptop weer internet.

Maar de printer ziet hij helaas nog niet. Weet je daar ook nog een oplossing voor? Dus printen vanaf de laptop. Dank voor je hulp tot nu toe, die internetverbinding was het belangrijkste, want vanaf de pc kan ik natuurlijk wel printen, maar soms is het erg lasti als ik iets op de lt heb staan en dat niet kan printen, Dus als je nog een idee hebt, hou ik me aanbevolen.

Jodocus 1.

Tsja, die gedeelde printer is weer een heel verhaal. Doe mij een plezier, sluit deze vraag af, en maak een nieuwe voor je printer-verhaal, want ik heb de laatste weken zoveel vragen over het delen van printers en mappen beantwoord dat ik er nu even geen zin (meer) in heb... :rolleyes:
Zet die vraag in Besturingssystemen -> [besturingssysteem van de laptop]

Verder fijn dat je resultaat geboekt hebt. Het staat je overigens altijd vrij om in de configuratie van de DavoLink een andere draadloze netwerknaam (=SSID) in te stellen dan "Tele2", die je blijkbaar nu (automatisch) gebruikt.

Afsluiten van de vraag kan d.m.v. het klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Dat zal ik doen. Ik zit er niet mee, dat bij de verbindingen Tele2 me min of meer opgedrongen is.
Dan weten de buren ook meteen niet meer of ik bezig ben!

Nogmaals mijn hartelijke dank en deze eerste kennismaking met dit forum is voor mij een reden voor een donatie.Wat ik hier zo prettig vind is dat niet iedereen zich op het probleem stort, zodat je allerlei meningen krijgt, die er vaak helemaal niet toe doen.

Jodocus1.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan