PC staat op tilt

Status
Niet open voor verdere reacties.

s2012

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Hoi allemaal,

ik weet niet of ik mijn probleem hier goed plaats, maar hetvolgende is met mijn pc aan de

hand.
Als ik de pc opstart kom ik in een scherm van de bios terecht, ik druk dan op f1 / esc / y/

enter. Hij start dan windows, maar de tijd staat als eerste 3 jaar terug. Verder nog andere

pop-up vensters zoals een hardware wizard. Nu sluit ik die allemaal en kan ik meestal een

paar minuten bezig zijn, slaat dan het beeldscherm op tilt (bevriest) en kan ik er niets meer mee.

Wat mij ook al was opgevallen is meteen na het indrukken van de opstart-knop van de pc, hoor

ik na zo'n 3 seconden een zacht klak/klik geluid vanuit mijn harde schijf?? En normaal

begint hij net voordat windows opgestart wordt flink te zoemen voor zo'n 5 minuten, dat doet

hij nu niet meer.

Zelf vermoed ik dat er iets met de hardware is, maar weet niet welke ik moet vervangen om het geheel weer werkende te krijgen. Wie wil mij helpen??!

Mijn gedacht is dat je harde schijf zijn beste tijd heeft gehad.

Ja dat was ook een gedachte van mij, maar dan zou windows toch helemaal niet moeten werken dan? Soms kan ik wel 3 uur lang of meer fifa (voetbalspel) erop spelen. Dan kan het topch niet meer de harde schijf zijn?

Bij het stuk raken van een harde schijf is het niet noodzakelijk dat je pc van het ene moment op het andere plots helemaal niks meer doet. Je kan een tijdje vage fouten krijgen, herstarten van de pc,.... totdat je pc daadwerkelijk niet meer doorstart.

Dus wat je zegt is dat het kan, wanneer de harde schijf defect is dat je er wel nog in kunt (ik kom nml nog in alle gegevens opgeslagen in harde schijf) komen alleen sterft hij een trage dood?
Beetje opgelucht ben ik wel als dit het probleem zou zijn, want dan hoef ik alleen maar zo'n nieuwe schijf te kopen en probleem dan opgelost? Wat denk jij?

plaats een nieuwe knoopcel ?batterij .
als het bios de datum en tijd niet meer vast kan houden .
dan staat er niets meer in het bios dus ook geen boot volgorde
maar de tijd staat als eerste 3 jaar terug.:D :thumb: :shocked: :rolleyes:

Dus wat je zegt helpt een nieuwe harde schijf niets maar ben ik geholpen met een batterijtje?
Ik denk trouwens dat hij 3 jaar terug staat omdat ik hem toen ook gekocht heb.

Dus wat je zegt helpt een nieuwe harde schijf niets maar ben ik geholpen met een batterijtje?
Ik denk trouwens dat hij 3 jaar terug staat omdat ik hem toen ook gekocht heb.
wat kost zo een knoopcel 2.50 euro .
dat is de moeite waard om het te proberen .
een hdisk kost rond de 30>100 euro .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan