Pc start 0.0001 sec op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgraansma

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Oke ik heb dus een super vaag probleem, Ik was vanmiddag m'n pc vanbinnen een beetje aan het schoonmaken maken omdat er aardig wat stof in zat (dit doe ik wel vaker zonder enige problemen ooit gehad), Ik zet hem weer terug sluit alles aan en de eerste keer dat ik op de aan/uit knop drukte begon hij gewoon te draaien maar na ong 3-4 tellen begon hij 2 tellen te piepen (1 lange piep) en daarna ging hij ineens uit. Ik druk weer op de aan en uit knop maar niks gebeurt, Ik haal de stroom eraf zet de stroom er weer op ik druk weer op de aan/uit knop en dan is het ong 0.5 sec draaien de koelers en de lampjes aan de voorkant van de cd roms lezer gaan 0.5 sec branden en dan gaat ie weer gewoon uit......
en dan gebeurt er weer niks als ik op de aan/uit knop druk etc. etc. dit gaat zo maar door.

Ik weet niet hoevaak ik het al heb geprobeert maar er gebeurt steeds maar niks.

Iemand die mij mischien met dit super irritante probleem kan helpen?

geen kabels geraakt ofzo?

loop de aansluitingen eerst weer eens langs.
kijk ook of de geheugenmodules er nog goed inzitten.

Grote kans dat er iets is los gegaan tijdens je schoonmaakactie of misschien iets is beschadigd? Alles al nagekeken in de trend van gekeken of alles goed (vast) zit?

1 Long Beep: Memory problem
Explanation: There is a failure of some sort related to the system memory.
Diagnosis: The first bank of memory probably has a failure of some sort; this is usually just a physical problem such as an incorrectly inserted module, but may also mean a bad memory chip in a module. It is possible that there is a failure related to the motherboard or a system device as well.

• 1 Long, then 2 Short Beeps: Video error
Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.
Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.

• 1 Long, then 3 Short Beeps: Video error
Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.
Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.

1 short beep
Normal POST - system is ok
2 short beeps POST Error - error code shown on screen
No beep Power supply or system board problem
Continuous beep Power supply, system board, or keyboard problem
Repeating short beeps Power supply or system board problem
1 long, 1 short beep System board problem
1 long, 2 short beeps Display adapter problem (MDA, CGA)
1 long, 3 short beeps Enhanced Graphics Adapter (EGA)
3 long beeps 3270 keyboard card

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben alles bij langs gegaan en er zit niks los, hij start trouwens wel op( zonder beeld etc. hij draait dan gewoon en draait ook door) als ik de procesor eruit haal ......

Laatst bewerkt:
dus even kijken of het geheugen niet los is geraakt.
afhankelijk van het bios is dit ook nog mogelijk.
Continuous beep: Power supply, system board, or keyboard problem
Ook (als al eerdere gezegd) even kijken of er geen stekkers los zijn gaan zitten.

zie je geen error (failure) melding van het bios?

ik krijg helemaal geen beeld, als je mijn probleem even goed had door gelezen zag je dit wel :(

Helemaal geen beeld? Dus ook geen BIOS teller e.d. in beeld; zoals je normaal altijd ziet? Dan is er iets mis met je videokaart/geheugen videokaart. Dat kan ook de 2 piepjes verklaren; dat duidt op een video probleem. Als alles daar goed zit, geheugen goed zit dan kan het zijn dat er toch iets beschadigd is.

Hoe heb je de PC schoon gemaakt?

Zo'n ding? :confused:

Maar; geen beeld dus. Nogmaals, als je totaal geen beeld op je monitor krijgt (no signal) maar je PC draait wel dan duidt het naar mijn idee op een video probleem. Dat kun je eens nakijken; desnoods door (als dat kan) een andere videokaart te gebruiken.

ik ben niet in de buurt van de videokaart geweest (ik heb wel de koeler van de procesor eraf gehaald en schoongemaakt en daarna er weer op gezet), laat ik het nog eens goed uitleggen.

Ik zet de pc weer inelkaar en start hem op, hij draait circa 3 tellen en hij begint 2 tellen lang 1 piep te doen er is ook geen beeld het scherm blijft zwart, daarna slaat hij de stroom eraf en als ik dan op de aan/uit knop druk gebeurt er niks, ik haal de stroom eraf en zet deze er weer op dan doe ik hem weer aan en draait hij nog geen halve seconde of hij slaat de stroom er weer af en dan draaien alleen de koelers en branden de lampjes in die halve seconde, ik haal de stroom er dus weer af doe hem er weer op en datgene van die halve seconde gebeurt weer, dit blijft nu steeds hetzelfe.

Ik heb dus nu ook even de procesor gechekt aangezien ik de koeler hiervan af heb gehaald, en ik haal de procesor eruit en doe hem aan en dan doet hij het wel... (alleen koelers en lampjes natuurlijk) maar hij blijft dan ook draaien todat ik de stroom eraf haal.
ik doe de procesor er weer in en hij doet het weer niet.....

echt super vaag....

Diagnosis: The first bank of memory probably has a failure of some sort; this is usually just a physical problem such as an incorrectly inserted module, but may also mean a bad memory chip in a module. It is possible that there is a failure related to the motherboard or a system device as well.

1 short beep

hey. bron? nl wel altijd handig

1 short beep

Yup maar voor welke bios is dit? aangezien daar verschil in zit

ik ben niet in de buurt van de videokaart geweest (ik heb wel de koeler van de procesor eraf gehaald en schoongemaakt en daarna er weer op gezet), laat ik het nog eens goed uitleggen.

Wel nieuwe koelpaste gebruikt bij het terugplaatsen van het koelblok/processor?

je processor is het probleem ik denk omdat je de koler daar van heb afgehaalt dat ie te warm is geworden en dat ie nu is verbrand of nog net niet dat door de pc staat uitvalt om de processor te reden.
oplossing nieuwe koolpasta proberen en anders nieuwe processor aan schaffen

Mvg,
killer bee

p.s. als het dan tog nodig is een nieuwe processor aan te schaven kan je net zo goed(als je een oude pc hebt) een hele nieuwe pc kopen mestaal goedkoper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan