pc start alleen na cmos reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

worldsiko

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2016
ik zit dit probleem al 6 maanden te zoeken

dit is het probleem:
ik kocht 6/7 maanden geleden een moederbord en ik zag dat ie niet opstart. ik hoor de ventilators wel maar de scherm wil niet aan.
dus we probeerden de cmos te resetten. en toen wou de computer opstarten! dus elke keer als ik op de pc wou ging ik cmos resetten.
maar nu begon ik het irritant te vinden. dus ik kocht een nieuwe moederbord. ik gebruik die moederbord (de nieuwe) nog een week.
maar die moederbord die ik nu gebruik heeft maar 5 usb aansluitingen. en de moederbord waar ik de cmos moet resetten heeft er 10.
Dus ik pakte de moederbord. maar toen dacht ik... ik moet de cmos resetten. dus daarom vraag ik jullie of ik cmos resetten ook kan stoppen
want ik vind de cmos resetten erg irritant. als jullie het weten hoe ik de cmos resetten kan stoppen. dat ik gwn op het startknopje kan drukken.
zeg het dan

Alvast Bedankt

Hoi hoi worldsiko

Ik snap niet waarom zal je moeten Cmos resetten ( wil je dat ? ) ?? :confused: misschien omdat je wil dat die net zoals vorige MoederB., 10 usb aansluitingen zal krijgen ?
dat kan je niet lukken en er is niets met 5 aansluitingen mis ook toch ...
Cmos moet je ongv. wel resetten alleen ALS je terug naar fabriek instellingen wil of als je aan de hardware van je computer iets verandert hebt of wachtwoord vergeten hebt enz..etc..
dus ...het is me helemaal niet duidelijk waarom wil je of waarom moet je Cmos resetten ?? :o

Een mooie over CMOS-reset een uitleg => KLIK

Laatst bewerkt:
Heb je van dat moederbord de CMOS batterij al eens vervangen?

Ter aanvulling op edmoor (batterij is ook het eerste die ik zou verwisselen): als het een tweedehands moederbord is zou ik ook eens goed kijken naar de condensatoren. Staan er daarvan bol?

Batterij is het tweede waar ik aan zou denken.
6/7 maanden oud, dan heb je toch nog garantie? (tenzij het natuurlijk tweedehands is maar dat kan ik uit je vraag niet opmaken)

niks heeft geholpen. de batterij heb ik vervangen maar er gebeurd precies hetzelfde. condensatoren zijn gewoon goed

Ik zou het met die vervangen batterij even aankijken. De eerste keer na het plaatsen van de nieuwe batterij zal je nog steeds een keer het bios opnieuw moeten inrichten eventueel.

:confused: Heh zeer vreemd is dat dat je CMOS als je opnieuw starten wil resetten moet, zoiets kwam ik ook nog nooit tegen en op dit moment weet zelf ook niet wat evt. anders zal kunnen helpen :(

Andere Bios ...of hele Bios updaten ??

@ RogerS & worldsiko kijkt u FF zoiets ==>> KLIK HIER ! ( net zoals dat edmoor evt. bedoelt ! ) ..

Maar ook zoals boven zoiets ==> KLIK

Laatst bewerkt:
Merken en types mobo's?
En welke cpu, merken en types geheugen?
En dat zijn dezelfde die ook in het andere bord zaten?
En zijn het nieuwe borden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan