Pc start automatisch opnieuw op :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincenzodisanto

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
ik heb windows XP maar mijn pc start automatisch opnieuw op en dat doet ie heel vaak hoe kan ik dat verhelpen? Mijn explorer.exe maakt ook steeds fouten ik heb nog maar net win xp er op. Als ik ergens mee bezig ben kan het zo zijn dat ie uit zich zelf opnieuw op start. Wie o wie kan mij helpen met dit probleem?

Groetjes Vincenzo

Klik op eigenschappen van deze computer, klik dan op tabblad geavanceerd. Klik op Opstart- en herstelinstellingen (instellingen). Haal vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Als het goed is krijg je een blauw scherm (STOP Message), met hopelijk meer info over de fout. In de logboeken van XP kan je ook zien wat de fout was: configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje. Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding.

Groetjes,
Bennie

tnx

Ik hoop dat ie nu niet meer automatisch opnieuw op start maar weet je ook het probleem dat explorer.exe steeds vast loopt? ik heb er nu even geen last van maar t izz zomaar weer terug en dat heb ik tegenwoordig met elke windows welke ik er ook maar op zet heb ook al heel vaak de hd moetten formateren omdat explorer.exe weg was maar met xp hoeft dat (nog) niet...

Groetjes Vincenzo

Als er foutmeldingen komen, kan ik er alleen iets mee als ik de volledige melding ervan heb (en dan nog). Het kan allerlei oorzaken hebben. Kijk dus ook in het logboek.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan