PC start automatisch weer op na afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

baslubbersen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
2
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht, helemaal tevreden, want alles werkte correct. Toen ik een week later mijn cardreader ging inbouwen (die werd wat later verstuurd) begon het probleem.

Mijn PC wil vanaf dat moment niet meer uitschakelen, als ik via Windows (XP of Vista) uitschakel start hij na ongeveer 3 seconden weer op. Je ziet de ventilator uitdraaien en een paar seconden later weer aangaan.

Nu heb ik zelf ook wel wat verstand van computers, en heb van alles geprobeerd; PC geformatteerd, ander besturingssysteem (van vista naar xp), drivers geinstalleerd/geupdate, het register veranderd (shutdown sleutel op 1 gezet), BIOS-update, toch lijkt niets te helpen... Ik wil nadrukkelijk vermelden dat de computer wel uitschakelt (je hoort hem uitblazen, ventilator/lichtjes gaan uit) maar daarna start hij weer gewoon op.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb nog weinig kunnen genieten van mijn nieuwe computer! Alvast bedankt.

Groetjes, Bas.

PS: Het betreft een Intel Duo 2 Core, moederbord ASUS P5B
 
het kan ergens een instelling in je bios zijn, iets van WOL (wake On Lan) ofzo. Je kan dat makkelijk testen door je internetkabel eruit te halen en dan de pc uitschakelen. als hij dan uit blijft staan, is het dus WOL dat aanstaat, Springt die dan toch terug aan, kan het misschien een probleem met je voeding zijn.
 
bedankt voor je reactie!
Voor me gevoel heb ik echt alles geprobeerd, zo heb ik onderandere alle mogelijke kabels (behalve de dvd-rom) los gehaald en gereboot, maar tevergeefs.

Zelf heb ik ook het vermoeden dat het een hardwarematig probleem is, wellicht de voeding of het moederboard. Mogelijk een conflict tussen deze twee? of ander hardware....

Iemand ervaring met een soortgelijk probleem? of een oplossing voor mijn probleem, laat het alsjeblieft weten!

Bas
 
In de bios zou je moeten kijken bij Power Management. Hier moet niet staan dat de computer weer aan gaat als de stroom onderbreekt. Het goed aansluiten van een cardreader is ingewikkeld omdat er zoveel pennetjes zijn en er zijn ook verschillende stekkertjes. Werkt het wel goed zonder deze cardreader? Je woont vast niet vlak bij de winkel waar je dit hebt gekocht....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan