PC start bijna nooit direct de eerste keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basjuh31

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Hallo experts,

Al een tijdje werk ik in een computerbedrijf en help ik veel andere mensen met het oplossen van hun problemen. Vaak kom ik via Google op helpmij.nl terecht waar ik bijna altijd oplossingen kan vinden. Dat is erg handig, maar nu moet ik zelf een vraag stellen, omdat ik er niet uitkom.

Al een half jaartje heb ik een nieuwe pc. Nu is het zo, dat ik een schakelaar op mijn verlengsnoer heb zitten, zodat ik 's nachts gewoon de stroom eraf kan hebben. Maar, nu komt het probleem, nu is het elke keer wanneer ik de stroom aanzet en mijn Aan/Uit-schakelaar van mijn PC indruk, hij wel aangaat, maar vervolgens niet doorstart. De ventilators gaan wel draaien, maar zouden nadat hij een stukje verder is in de BIOS, weer zachter moeten draaien en er zou dan beeld moeten komen. Dit gebeurd dus niet.

Nu heb ik hier wel een oplossing voor gevonden. Ik moet dan namelijk de PC aanzetten en wanneer de ventilators draaien moet ik de Aan/Uit-schakelaar ong. 5 seconden inhouden. En dan moet ik nog voordat de ventilators stil staan, de schakelaar weer indrukken. Dan start hij wel goed door.

Dit probleem is er dus al vanaf het begin dat ik deze computer heb. Mijn systeem bestaat uit:

Intel DP45SG moederbord
OCZ 500MXSP 500 watt voeding
2 * 1TB Samsung schijf
Core2Quad Q9400
Windows XP Pro

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem!
Als jullie meer informatie nodig hebben, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Bas

lijkt op een Bootprobleempje?.

Ik gebruik ook verlengsnoer met aan/uit switch.bij mij start alles gewoon na 1x indrukken door ipv x-aantal seconden ingedrukt houden!.

Probeer eens ALLEEN de netsnoer van je HD direct op 220/230V te steken,en de randapparatuur laad je gewoon op de verlengsnoer zitten!.

m.b.t ventilators en geluiden als je hier waarde aan hecht download een progje zoals Everest hier kun je dan de temp. en ventilator snelheden etc... zien en volgen..mbt geluidafwijkingen zou je HD eens open kunnen maken en al het stof rond de ventilator(s) weg kunnen zuigen,zorg dat achterkant altijd open is dus goed ventileerd!.

In afwachting op een reactie :thumb:

Bedankt voor de snelle reactie,
Ik zal vannacht de normale voeding eens gewoon in het stopcontact laten zitten.

Zou het niet een probleempje met de voeding ofzo kunnen zijn?
De ventilators vind ik niet erg, maar dat is een deel van het probleem, het lijkt wel alsof hij halverwege de BIOS blijft hangen.

Morgen mijn resultaat!

Ik heb zelf een iets ander probleem, maar misschien toch vergelijkbaar:
Heb ik tijdelijk de stroom van de computer af gehad, dan start hij in zijn geheel niet op als ik de aan-uit knop gebruik.
Ik moet dan wachten (half uur of zo) totdat blijkbaar 'iets is opgeladen' (atx moederbord en/of voeding) voordat hij het dan wél reageert/aangaat met de aan-uit knop.

Dus zo een paar dingen die je kunt proberen (probeer ze allemaal uit):
1. De stroom(-kabel) erin laten zitten (dat had je zelf ook al voorgesteld).
2. Stroom(-kabel) er een nacht uit laten, dan weer stroom aanzetten/stroomkabel aansluiten, 1/2 uur wachten en dan 1x de aan-uit knop gebruiken.

Ben benieuwd wat dit oplevert.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan