PC start direct naar bios, kan windows wel starten. stem 'you have won a trophy'

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ahri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahri

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Beste lezers,

Als ik mijn pc start gaat hij gelijk naar de bios.
Hier zie ik niks vreemds en sluit de bios af en start windows.
1x in de zoveel tijd hoor ik een mannen stem die zegt dat ik een trofee heb gewonnen.
Ik heb mijn pc al een paar keer gescand met avg, niks vreemds gevonden.

Weet iemand wat dit is?

Op welk punt tijdens het opstarten hoor je die stem?

Download en installeer SuperAntSpyware en MBAM.
Update beide waar nodig en update eveneens je AVG.

Laat ze alle 3 een volledige uitgebreide scan doen evt in veilige modus.

Hallo,

Die stem hoor ik niet tijdens het opstarten.
Pas na anderhalf uur dat mijn pc aan staat ongeveer.
Ik heb het nooit eerder gehoord dus het is niet zo dat het uit een programma komt wat ik ken.
Maar ik zal deze programma's installeren en even kijken of ik iets kan vinden.

Bedankt alvast daarvoor

Ik heb een screenshot gemaakt maar die mag ik niet aan mijn bericht toevoegen.
Er worden wel wat dingen gevonden maar ik heb geen idee wat dat is.

die stem had ik ook, welke windows heb je?
als het XP is moet je upgraden (xp wordt niet meer ondersteund)

ik heb windows 7 dus het lijkt me niet dat het daar aan ligt.
Apart die stem.. het is een mannelijke stem die zegt 'You have won a trophy' heel vreemd

ALS je tijdens surfen dat opgelopen hebt ( online dat kan namelijk ook ! ) dan is die een zeer en zeer zware virus, heb je zelf op google over zoiets niets opgezocht ?? zo lees ik ook maar zelf die verschijnsel ken ik niet .. :(

:( Kan jij misschien een screenshot van jouw hosts maken en hier plaatsen ?? ben bang dat jouw hosts verandert is en misschien heb je nog kans die terug in oorspronkelijke staat corrigeren ..

Kijk even die artikel over maar ga maar zelf ook even niets op die manier handelen ( terwijl je wel verstand van hebt ! :( ) ... KIJK -->> http://www.ehow.com/how_10071071_delete-congratulations-won-voice-pc.html

Of je misschien een Roccat muis hebt ?? ( Razer muizen zijn 200% beter ! *dit was zo/dit is zo, en dit blijft zo !* )

ALS je misschien een Roccat muis hebt kan je ook volgende proberen :

Muis menu / Geavanceerde instelling ( of Advanced Controll ) / verwijder de onder-point "sound feedback" vinkje "Trophy Notification" en bevestig je dat !
===============

Hieronder een korte Citaat van Roccat bedrijf ! of eigenschap van een Roccat-muis ! :D

Citaat ! :- hier een vlot-GROVE-VERTALING !

De muis bevat ook een Trophy Prestatie-systeem in de meegeleverde software, het uitreiken van de spelers voor enkele duizenden keren scrollen, met 500 meter van muisbewegingen en soortgelijke prestaties. Om wat voor reden ( stom toch ?? :( ), Roccat dacht dat het zou een goed idee om een ​​boze geest-achtige stem luid verkondigen "Gefeliciteerd, je hebt een trofee prestatie ontgrendeld!" ( oftewel Congratulations 'you have won a trophy' ) Wanneer dit gebeurt, dat is onderworpen aan de broek van nietsvermoedende gebruikers bang te maken - vooral als ze zijn gewoon nonchalant naar beneden scrollen een website op het moment.

De meegeleverde Savu programma heeft ook de toegevoegde bonus van het opnemen van alle statistieken met betrekking tot het gebruik van de muis, en gamers kunnen zich gruwelen door het ontdekken ze regelmatig dingen zoals de muis klikt 35.000 keer in een dag te doen. Natuurlijk, de belangrijkste functies van de software zijn er allemaal: gamers kunnen gemakkelijk alles te veranderen van hun DPI en kleurpatronen helemaal naar hun knop opdracht en horizontale tilt snelheid. Deze kunnen dan ook worden ingesteld op vijf verschillende gebruikersprofielen, zodat voor gebruikers om snel te schakelen tussen hun aangepaste instellingen met gemak. enz..enz.

Bron =-> http://gamerant.com/roccat-savu-mouse-review/

Laatst bewerkt:
Hallo royonix,

Ik heb inderdaad een week geleden een roccat muis gekocht. Dus het komt door de muis? Wel vreemd dat mijn pc naar de bios start en niet zoals hij gewoonlijk deed naar mijn inlog scherm.
Dat begrijp ik dus even niet.

Die stem ga ik dan proberen uit te schakelen, het is inderdaad iets onlogisch wat mensen afschrikt. Weg ermee! Overigens werkt de muis echt super en ligt goed in de hand ;)

Bedankt voor je antwoord :)

Als je misschien en toevallig software voor muis geïnstalleerd had, probeer maar die dan verwijderen en verder zonder software gaan ( of gamen ! :D ) ik gebruik ook Razer Imperator en heb ook extra software met die muis, maar gebruik ik die nooit ( tis ook niet nodig ) toch kan ik alles gamen wat ik wil, of met muis doen :D :thumb:

De software die geïnstalleerd is, zat erbij.. Maar ik ga het wel even uitpuzzelen. Ff die stem eruit halen, het programma verder vind ik wel fijn. Je kan alles zelf zo instellen naar je wensen.

Het probleem van de stem is intussen opgelost.
Maar hoe kan ervoor zorgen dat me pc naar windows start in plaats van naar de bios?
Dit heb ik zelf niet veranderd, maar is hij uit het niets gaan doen.
Als ik in de bios zit kan ik het gewoon afsluiten en inloggen op mijn acc.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Ahri ik had dat ook eens, maar dat was omdat mijn pc bootte van 2 besturingssystemen, en ik de 2 besturingsystemen eraf had gesmeten en een nieuwe laten opzetten..
Alleen werd bios dan als start gebaseerd, heeft iets te maken met opstart volgorde maar hoe je dat weer moet aanpassen is al tijdje geleden.
Denk dat je dat in je bios kan aanpassen maar ben het niet zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan