Pc start 'dubbel' op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenholio

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Berichten
6
Hallo!

Ik heb een probleem met het opstarten van mijn pc. Dit is wat er gebeurt:
- De pc start zich op, tot en met het laad-scherm van Windows XP (met dat balkje)
- Na een paar seconden verschijnt er een blauw scherm. Dit scherm is een fractie van een seconde te zien, daarna begint de pc zich opnieuw op te starten
- Nu verschijnt er een scherm met opties om Windows in verschillende modus op te starten (Veilige modus, Normaal opstarten, met de instellingen die de laatste keer werkten, ... )
- Als je nu Windows op laat starten is er niks aan de hand (hoewel het soms voorkomt dat het blauwe scherm een tweede keer verschijnt). Ook aan het functioneren van de computer zelf is niks te merken.

Zoals ik al zei is het blauwe scherm maar héél eventjes te zien (echt *flits* en dan is-ie weer weg), dus helaas kan ik jullie niet vertellen welke foutmelding er in staat. Ik heb al een systeemherstel gedaan, maar dat heeft niet geholpen. Heeft iemand tips/ideeën?

Alvast heel erg bedankt!
 
Goedemorgen,

Kan je niet bij systeemeigenschappen - geavanceerd- bij opstart en herstelinstellingen bij instellingen het vinkje weghalen bij systeemfouten automatisch opstarten dan blijft de fout melding gewoon in beeld.

Modag
 
Bedankt voor je reactie!

Dat heb ik gedaan. Zie hier het resultaat:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

[Hier staan allerlei dingen die je kunt doen, het standaard F1-Windows-Help-gezever]

Technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x000000ED C0x8A2BA900, 0xC000009C, 0x00000000, 0x00000000

(soms leken nullen op O's, maar ik denk dat het allemaal nullen waren)

Kun je hier wat mee?
Bedankt in elk geval!
 
Hoi,

1. Start de computer op met de opstartdiskettes voor Windows, of start op met de Windows-cd-rom als de computer vanaf het cd-rom-station kan opstarten.
2. Druk zodra het scherm Welkom bij Setup verschijnt op R om de hersteloptie te selecteren. Selecteer de Windows-installatie waartoe je toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op je computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
3. Typ desgevraagd het beheerderswachtwoord. Opmerking: Als er geen beheerderswachtwoord bestaat, druk je op Enter.
4. Typ chkdsk /r bij de opdrachtprompt op het station waarop Windows is geïnstalleerd en druk op Enter.
5. Typ exit bij de opdrachtprompt en druk op ENTER om de computer opnieuw op te starten.

Als deze procedure niet werkt, herhaal je de procedure en gebruikt bij stap 4 de opdracht fixboot in plaats van de opdracht chkdsk /r.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan