Hallo,
Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag.
Ik heb hier een oude PC-tje (1 ghz) staan van een collega met een vreemd probleem: Nadat ik hem (koud) aangezet heb start hij eerst een keer of 5 op, voordat hij doorstart. Als de PC eenmaal warm is (na een minuut of 5) gaat het allemaal goed. Als ik hem dan opnieuw opstart, start hij wel gewoon door.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- schone xp installatie na format (met alle updates)
- ander geheugen
- andere videokaart (pci ipv agp)
- geluidskaart eruit
- verder zitten er geen kaarten in
Dit maakte allemaal niks uit. Dan blijft er nog maar weinig over:
- processor (lijkt me niet waarschijnlijk als hij het niet doet als hij koud is, de fan draait gewoon)
- voeding: moet misschien op temperatuur komen? In de bios geeft hij de juiste waarden aan in volts
- harddisk aan het afsterven?
- moederbord: lijkt me het meest waarschijnlijk. Zou dit kunnen komen door een condensator ofzo die opgeladen moet worden, en geen spanning meer vasthoudt?
Heb jij nog suggesties? Alvast thnx
Johan
Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag.
Ik heb hier een oude PC-tje (1 ghz) staan van een collega met een vreemd probleem: Nadat ik hem (koud) aangezet heb start hij eerst een keer of 5 op, voordat hij doorstart. Als de PC eenmaal warm is (na een minuut of 5) gaat het allemaal goed. Als ik hem dan opnieuw opstart, start hij wel gewoon door.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- schone xp installatie na format (met alle updates)
- ander geheugen
- andere videokaart (pci ipv agp)
- geluidskaart eruit
- verder zitten er geen kaarten in
Dit maakte allemaal niks uit. Dan blijft er nog maar weinig over:
- processor (lijkt me niet waarschijnlijk als hij het niet doet als hij koud is, de fan draait gewoon)
- voeding: moet misschien op temperatuur komen? In de bios geeft hij de juiste waarden aan in volts
- harddisk aan het afsterven?
- moederbord: lijkt me het meest waarschijnlijk. Zou dit kunnen komen door een condensator ofzo die opgeladen moet worden, en geen spanning meer vasthoudt?
Heb jij nog suggesties? Alvast thnx
Johan