PC start goed echter blijft even hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Hallo mede-helpmijers,

Ik heb een probleempje en weet niet goed hoe dit op te lossen.
Ik praat over een HP Pavilion P4.
Hier draait WINXP prof sp 3 op.
Op het moment dat ik de PC start gaat in principe alles goed, op een gegeven ogenblik komt z'n desktop in beeld onderaan in de werkbalk zijn de meeste iccontjes al verschenen en dan duurt het vervolgens meer dan 1 minuut voordat het "beeldschermpje" verschijnt van de internetverbinding.
Gedurende deze ruime minuut is er totaal geen activiteit te zien van de harddisk.
Het is net of hij ergens op staat te wachten.....vervolgens begint hij na een ruime minuut weer wat actviteit te vertonen en vervolgens verschijnt m'm "beeldschermpje".
Pas vanaf dat moment kan ik m'n PC gaan gebruiken, voor die tijd reageerd hij nergens op.

Iemand een idee wat er aan de hand is en/of wat ik eraan kan doen ???

alvast bedankt,

Jac

Probeer de boel eens een beetje op te schonen met bv. ccleaner.

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Ik heb het vermoeden dat er nogal wat meuk op je pc staat.
Volgende optie:
Start->uitvoeren->msconfig en de optie opstarten aanklikken.
Kijk wat er in het in het geheugen geladen wordt, zoals adobe, word etc. wat helemaal niet nodig is.
Het wordt op voorhand in je geheugen geladen wat echter helemaal niet nodig is.
Laat je verassen door de snelheidswinst bij het opstarten.

Beste Coenraadt,

Bedankt voor je reactie,

Ja dit leek me inderdaad ook een optie, echter het is een PC die net is voorzien van een nieuwe harddisk, en dus compleet opnieuw is geinstalleerd.
Met andere woorden er is eigenlijk nog niet mee gewerkt c.q op internet gezeten o.i.d..
Ook de opstartbestanden heb ik middels msconfig uitgeschakeld, althans degene die ik uit durf te schakelen omdat ik weet wat het is, zoals o.a. acrobat reader, MSN enz.
Dus daar kan het hem eigenlijk niet in zitten.........

gr.
Jac

en dus compleet opnieuw is geinstalleerd.
en da's belangrijke info. Heb je het over bedraad of over wireless? Ook niet onbelangrijk, maar wat dan ook, ga in ieder geval de drivers van die kaarten vernieuwen.

Ok, bedankt voor deze tip, dit zal ik eens gaan proberen, alhoewel de drivers van de netwerkkaart (welke onboard zit) gedownload van de HP-site.
Maar idd misschien bestaan er inmiddels nieuwere.
Wordt vervolgd....

bedankt,

Jac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan