PC start heel moeilijk op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Locoboy015

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Berichten
50
Hallo, ik heb een Windows Vista pc (HP), als ik me Pc opstart komt er al een week-2 weken een zwart scherm van opstartherstel, ik neem dan altijd opstartherstel (aanbevolen) want er is ook Windows normaal starten en dan komt er een blauw scherm met allerlei dingen van is dit je eerste keer blablabla ; maar de pc loopt dan vast, en doe ik hem uit langs knop(heel raar ik druk 1 keer superzacht en hij is al uit IPV 3-5 sec. in drukken) dan start pc weer op , weeral zwart scherm , kies ik windows normaal starten, Restart hij vanzelf en komt hij trug bij dat Zwarte opstartscherm,... Ik moet de pc ongeveer 6-8 keer opstarte voor hij vanzelf bij Systeemherstel komt en herstelt , ik heb geen idee hoe dit komt en dit duurt al een tijdje dus kunnen jullie me AUB helpen? zelf weet ik ook niet zoveel van pc's :confused:
 
Laatst bewerkt:
Wat staat er in dat blauwe scherm (naast STOP:)?
 
Wel ze zegge allerlei dingen van is dit je eerste keer ? Restart de PC dan , maar als dit verschillende keren kwam check dan of je sofware goed geinstalleerd is en allerlei andere dingen met BIOS enzo ( weet niet wat het is )
 
Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn. Het bestandsysteem is (onherstelbaar) beschadigd, dan zou ik kiezen voor het backuppen van je data en een verse windows installatie. Daarnaast zou je disk ook daadwerkelijk beschadigd kunnen zijn.

Je kunt beginnen met een backup en verse installatie. Als je PC dan nog kuren heeft, dan zo je eventueel je disk kunnen vervangen.
 
Ja daaronder staat STOP , en 'error 53 ' hoe zou ik dat dan allemaal moete doen aub want ik weet eigenlijk niet zoveel van pc's en hoe je de gegevens moet backupen enz. :s
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de pc opnieuw opgestart en gaan nu alles zegge wat ze zegge op het blauwe scherm ( waar de pc vastloopt ) =

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damaga to your computer.
DRIVER_IQRL_NOT_LESS_OR_EQUAL
If this is the first time you've seen this Stop errror screen, restart your computer. If this screeen appears again, follow these steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed.If this is a new installation,ask your hardware or software manufacturer for any windows update u might need. If problems continue disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mdoe to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced startup options , and then select Safe Mode.
Technical information :
*** STOP:0x000000D1 (0x8B56145D,0x00000002,0x00000000,0x84c0595D)
*** NETIO.SYS - Addres 84c059D base at 84c00000, Datestamp 4549B319

Dit is alles wat er staat zelf weet ik het niet zo goed, dus als ik julle hiermee wat kan helpen voor wat er juist mis is? :S
 
Pc start nu niet meer op

Heb ik nog steeds geen antwoord en is het alleen maar verslechterd...De PC start nu niet meer op voor nog een onbekende reden. Maar ik heb de kennis niet om te weten wat er aan de hand is dus kan iemand mij AUB helpen en zeggen wat er juist mis is? Is het nog herstelbaar of is de pc kapot? Als ik op de startknop maak het een nogal luid geluid en komt er geen beeld en blijft het zo 'Zzzzzzz " doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk is of je voeding kapot of je processor. Geeft hij nog wel beeld?? Of helemaal niet meer?
 
Ok veel stappen, maar hier gaan we:

Heb je al is geprobeerd van scherm te verranderen? (of kabel)
Kan je het bootscreen dus niet zien?
Heb je voordien CHKDSK meldingen gekregen? Zoja kan het zijn dat je HDD stuk is.
Kan je Blindelings proberen booten van een CD?
Probeer bij het opstarten is ALT+F in te drukken.
Als je meer dan 2 ram strookjes hebt, probeer die dan is te verwisselen.
Kijk of alle driver kabels goed inzitten (vooral bij HDD) (DRIVER_IQRL_NOT_LESS_OR_EQUAL) <- Dit was je error voordien toch ook?
En als volgende niet lukt , denk ik dat je BIOS of MB kapot is: Probeer is van HDD te verwisselen
Als het het bios is probeer dit dan te Flashen (maar vraag me niet hoe)

Gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is of je voeding kapot of je processor. Geeft hij nog wel beeld?? Of helemaal niet meer?

Voeding niet, want hij hoort de fans
(Tenzij het ZZZZzzzz van een dwergje in de pc komt :D)

EDIT: Natuurlijk kan dat wel de fan van de voeding zijn :p Mischien de pc opstarten en kijken of de koeling van je cpu draait
 
Laatst bewerkt:
Scherm werkt goed, nee gewoon zwart scherm, ja heb die meldingen al eerder gezien,ik kan niet blindelings booten van een CD , ALT+ F werkte niet, heb geen 2 ram strookjes ook niet , alle kabels zitten er goed in, Dus... wat nu? :(
 
@maximvdw: voeding hoeft niet heel te zijn: mijn voeding is kapot (geeft niet de goede voltages) en de fans draaien wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan