PC start helemaal niet meer na verplaatsing van hardware tussen behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
70
Beste Helpmijers,

Omdat ik nog een Core2Duo had liggen en deze graag in mijn huidige behuizing wou zetten, heb ik mijn Asus P8P57 LE, Nvidia Geforce 260 GTX, Hauppage WinTV en Cooler Master 700 Watt Silent Pro overgezet in de Cooler Master Centurion 5 II behuizing. Na alles behalve de HDD aangesloten te hebben (en ook geen DVD speler, als dat wat uit maakt?) wou ik hem testen door aan te zetten maar zodra ik de Power knop indruk zie ik heel even het blauwe ledje van de koeler branden, het moederbord krijgt stroom maar in nog geen nanoseconde valt heel het systeem uit. Ik heb alles gecontroleerd qua stroom en andere kabels en volgens mij zitten ze er goed in (2x PCIe kabels in de Geforce 260 GTX, 3x4 pins in het moederbord en de 16pins in het moederbord). Ook de front panel dingetjes zitten goed op het moederbord geprikt. Weet iemand hoe dit kan? Zou het kunnen omdat ik geen DVD speler er in heb? Met HDD aangesloten doet hij precies hetzelfde, dus daar ligt het niet aan.

HELP me please! Nu zit ik op een pentium 3 bakje :(
 
UPDATE: de hardware zit nu in de oude configuratie en werk perfect. Echter, het ligt blijkbaar aan die Cooler Master kast/koelers of aan het gemis van een DVD speler. Als iemand weet of een DVD speler bij Asus mobo's noodzakelijk is hoor ik dat graag!
 
Nou in principe is er echt geen dvd speler nodig hoor.
Het overzetten van een werkend systeem in een nieuwe kast lijkt een eenvoudig klusje (en is dat meestal ook wel) maar je moet altijd heel secuur werken. Schrijf op/maak een foto/ markeer wat en hoe alles in het mobo steekt als het werkt, en als je je mobo in de nieuwe behuizing monteert pas dan op voor kortsluiting, dat kan ook via een op de verkeerde plaats gemonteerde afstandhouder waar je je mobo op vast schroeft. Gebruik liefst ook de oude schroefjes, pas op voor het op je mobo laten vallen van schroefjes of metalen voorwerpjes, dus wees zorgvuldig en werk schoon. Dan zou er weinig mis kunnen gaan. Check ook met het plaatsen van je mobo of de achterplaat met alle aansluitingen ook goed zitten, daar zitten vaak veertjes op en die kunnen met het in positie schuiven van je mobo voordat je het vastschroeft ook ergens tussen kunnen schuiven waar ze niet horen (is mij eens overkomen).. En misschien zo ook wel ergens sluiting maken.

Nogmaals, van een PIII naar een C2D, check vooral of de afstandhouders voor het moederbord in de nieuwe kast op de zelfde plaats zitten als de oude. Niet meer en niet minder!

Tsja ik kan je alleen maar wat algemeenheden geven, meer niet. Gewoon nogmaals proberen, wedden dat het nu wel lukt?
:)
 
Laatst bewerkt:
Uhm uit alle haast heb ik het dus verkeerd gezegd: die PIII is een nood-PCtje om forums te bereiken als het fout gaat. Het is een i5 Mobotje die van Kast 1 (standaard Aopen) naar kast 2 (Cooler Master Centuriun 5 II) incl. toebehoren gaat. Wat betreft die aansluitingen etc. zat gewoon goed. Dus het enige wat ik nog kan verzinnen is dat de koelers op een of andere manier niet lekker werken met notabene een Cooler Master voeding... Ik vind het maar een vaag iets!
 
Dus je hebt alles overgezet behalve de voeding? Welk vermogen heeft die en welk heeft de oude? Voeding kan ook niet helemaal jofel zijn, of te veel belasting op 1 lijn -
 
Laatst bewerkt:
Beide voedingen zijn Cooler Master Silent Pro M 700 Watt, waarvan ik ook beide in de Cooler Master kast geprobeerd heb en beide in de Aopen. Het ligt dus écht aan de kast zelf, wat ik gewoon heel vreemd vind...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan