PC start, maar beeld blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik weet niet goed waar dit topic thuis hoort.

Ik heb vandaag de driver van mijn grafische kaart willen updaten (ASUS R9 270X). Daartoe heb ik de nieuwe versie gedownload via;

http://www.asus.com/nl/Graphics_Cards/R9270XDC2T2GD5/HelpDesk_Download/

Zoals daar staat heb ik de nieuwste versie VGA en BIOS gedownload. Deze heb ik uitgevoerd en zoals daarna gevraagd werd opnieuw opgestart.

Vervolgens bleef het scherm zwart en geeft mijn beeldscherm aan "geen video signaal". Het klinkt er ook niet echt naar dat de pc doorstart.

Ik kan even vooruit met mijn laptop en iPhone, maar wie heeft een idee hoe het beste het probleem te achterhalen en op te lossen is?

Alvast bedankt voor de genomen moeite!

heb je wel de juiste versie geflasht? Zo nee, dan heb je misschien je kaart wel kapot geflsht.

Sowieso: nooit een BIOS flashen als er niets aan de hand is, dat geldt ook voor videokaarten.

Welk merk en type moederbord of merk pc is het?
Ook een onboard video?
Zonder kaart doet die het wel?

Laatst bewerkt:
heb je wel de juiste versie geflasht? Zo nee, dan heb je misschien je kaart wel kapot geflsht.

Sowieso: nooit een BIOS flashen als er niets aan de hand is, dat geldt ook voor videokaarten.

Wat bedoel je precies met "juiste versie"? Ik heb de versie gebruikt die bij mijn besturingssysteem en (64)bit versie hoort. Ook de juiste kaarttype is geselecteerd.
Qua BIOS flashen heb ik geen idee wat je bedoeld??

Welk merk en type moederbord of merk pc is het?
Ook een onboard video?
Zonder kaart doet die het wel?

Moederbord Asus M4A87TD. PC is samengesteld.
Geen idee of ik een onboard videokaart heb. Zou ik even moeten proberen. Zal hem er even uit halen zodra ik er tijd voor heb.

Er staan 2 verschillende BIOS versies voor 2 verschillende kaarten daar (zonder toevoeging en een V2). Als je de verkeerde flasht kan het zijn dat je videokaart naar de knoppen is.

Hoeft niet, zie dat het een AMD bord is en geen onboard video.

Start op zonder kaart, schakel hem weer uit en plaats de kaart en boot.

Kaart in een andere PC proberen als hij nog niet wil.

Op zich kan dat makkelijk, en vga bios update.

Ow en om de boel compleet te maken: probeer ook de BIOS van je moederbord te resetten (clear CMOS), wil soms ook wel eens wat oplossen.

Ik heb net de grafische kaart eruit gehaald en gestart. Vervolgend kaart terug gezet en gestart maar er gebeurd niks. Nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb even met een andere grafische kaart geprobeerd, maar ook die start niet op.

Er brand tijdens starten wel een rood led lampje op mijn moederbord waar "DRAM LED" bijstaat. Daarboven zit een vierkantje met een soort zwarte knop/rondje met "memOK" erbij.
Ernaast een zwart schakelaartje met "core unlocker".

Hoe kan ik het bios van mijn moederbord resetten?

EDIT:
Oke, opnieuw starten met een (iets oudere) grafische kaart helpt en zorgt ervoor dat ik hem volledig kan opstarten.

What to do nu met mijn eigenlijke (nieuwe) grafische kaart? Kan ik nu op mijn pc iets doen waardoor die weet gaat werken?

Laatst bewerkt:
De bios nalopen of alles goed staat, setup dus en zo te zien is de bios al gerest, batterijtje eruit gehad?

Bios reset?
Batterijtje eruit gehad?

Ik heb geen idee wat je bedoeld hiermee. Zou je dat kunnen uitleggen?

Is mijn nieuwere grafische kaart nu kapot gezien deze het niet doet?

Uiteindelijk bleek mijn grafische kaart hinder te hebben ondervonden van een (foutieve) bios update. Ik wist niet eens dat ik een bios update was aan het doen. Oplossing was de kaart omruilen en een andere erin zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan