PC start maar loopt vast bij starten van het bootsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ihatevista

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Hee,

Eerst moet ik denk ik even zeggen dat ik Windows XP draai.

Dan nu het probleem,

Als ik mijn computer opstart komt er eerst snel in beeld te staan:

WARNING: FSB/CDRAM Frequency might be changed
Just press del for setup menu.

(als ik del druk reageert hij niet :S)

Maar na ong. 1 sec. is dit weg en staat er:

Ultra DMA Mode-5 S.M.A.R.T Capable but disabled.

En hij start niet verder op.

Ik denk dat het wel handig is om te weten dat ik deze computer zojuist van me broer heb overgenomen en er zelf nog een RAM Stickje bij in heb gedaan. De eerste keer opstarten deed hij het prima, maar nadat ik hem een beetje aan het opschonen was en opnieuw opstarte nadat ik een programma (DE VIRUSSCANNER AVG , MISSCHIEN EEN BEETJE DOM MAAR IK WOU EEN ANDERE INSTALLEREN) had verwijderd kreeg ik te maken met het probleem! Nu heb ik geprobeerd het RAM stickje erweer uit te halen maar kreeg nog steeds dezelfde melding. Ook maakte mijn DVD / CD-rom een raar geluidje bij het opstarten wat hij eerst niet deed!

Elk klein beetje hulp is welkom

THANKS!

Heb je ESD veilig gewerkt?
Dus, tijdens het sleutelen een polsbandje met aarde draadje aan een ongelakt deel van de kast.
Geen fleece-trui, geen kat / hond aaien. enz.

Jaa, volgens mij wel. Ergens anders op het internet zag ik dat het aan de RAM lag heb jij misschien een idee?

Bedankt voor het reageren!

Als je een RAM uitwisseld en je hebt daarna andere problemen in de pc, zijn dat vaak 1 van de 2 volgende oorzaken:

1. Er is statische elektriciteit schade. MEestal einde voor de pc.
2. Er is een connector losgegaan van een apparaat. Haal alle connectors en voedingen eens los en plug ze direct weer in.

Nou ik hoop dat het niet optie 1 is. Maar ik had de PC eerst wel van het stroom gedaan.. en de eerste keer deed hij het prima. Alle RAM stickjes er in en er uit gehaald dat heeft nog niet tot een oplossing gevolgd maar moet ik ook bijvoorbeeld die bij de cd-spelers eruit en erin doen?

Ja, alle kabels, alle stekkertjes. Eruit en er direct weer in.

Als dat alles niet werkt, kun je nog de cpu eruit en erin en eventueel de bios-batterij.

Ik heb hem weer aan de praat =D

Wat heb ik gedaan voor andere mensen met hetzelfde probleem:

Gewoon kijken of er nog een apparaat in een USB Hub is aangesloten. (Zo klein probleem)

Alsnog bedankt!

Ihatevista :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan