Pc start meestal na 2 x proberen pas op

Status
Niet open voor verdere reacties.

funhouse

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
6
Ik heb n vreemd probleem.
Sinds een maandje heb ik t probleem dat als ik de pc aan zet deze niet direct door start.
Aleen de fans draaien maar verder gebeurt er niets.Als ik m dan (door de power lang in te drukken)"geforceerd uitzet en dan meteen weer aan,dan start ie wel gewoon en is er niets aan de hand.Nu dacht ik eerst dat t aan mn videokaart lag want die gaf ook soms wel eens een foutmeding af en toe en dan werdt t beeld even zwart om daarna weer ineens te herstellen dus die heb ik als eerste vervangen maar daarna nog steeds het zelfde probleem met opstarten.
Inmiddels heb ik het volgende gedaan zonder enig resultaat:

-De Videokaart vervangen voor een geschikte nieuwe
-De Voeding vervangen voor een 100 watt zwaardere.
-Het backup batterijtje op t moederboard vervangen
-De opstartvolgorde in het bios veranderd zodat ie nu altijd eerst met de harddisk begint,en daarna cdrom,kaartlezer etc..
-Div "zwaardere"programma's die mee opstarten tijdelijk even uit de opstart gehaald.

Verder kon ik niets meer bedenken en snap er echt niets van,hij heeft dit ook nog nooit gedaan,en ineens is het iets hardnekkigs wat ik niet meer goed krijg

Herkend iemand dit probleem? of is er iemand die de gouden tip heeft?....ik hoop t,want ik ben dus nu elke keer bang dat ie op een kwade dag dus helemaal niet meer aan gaat.

Gr Koert
 
Welke voeding heb je precies? Wijst toch wel enigszins naar een slecht voeding namelijk.
 
Nou,dat denk ik niet dat het nu nog aan de voeding ligt. Er zat een 5 jaar oude 250 watt voeding in die ik dus vervangen heb voor een gloednieuwe Corssair voeding van 350 watt.Heb ook al eens de tweede harddisk en de 2 cd rom spelers van de voeding losgehaald zodat al de spanning naar het moederboard en de OpstartHD gaat,maar helaas...hetzelfde resultaat..

Iemand?

Oh ja,
t ís verder een oud pc tje(die prima voldoet),
Met 1x HD 1 TB
1x HD 250 GB
P4 3,4 MHz
4 GB Werkgeh.
1 GB Grafisch Geh.
Windows 7 Ultimate 32bit.
 
Dan is de 2De suggestie toch het moederbord wat mogelijk niet meer 100% is. Heb je de mogelijkheid om die te verwisselen?
 
Allereerst bedankt voor t meedenken,echt super.
Ik vrees dat t dat dan misschien wel is maar zoals ik zei is t een oudere pc en ik denk niet dat ik dat moederboard nog ergens kan krijgen,misschien even op zoek dan maar, t is n medionpc,dus die zijn er wel meer verkocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan