pc start moeilijk op en loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky_joy

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Mijn computer kan ik niet meer uitschakelen voor de nacht. Zodra ik dit doe krijg ik hem namelijk nauwlijks meer opgestart. Ik heb al een aantal keer windows XP Home edition opnieuw geinstalleerd. De harde schijf geformatteerd, via de windows cd-rom, als NTFS? Helaas helpt dit niet en blijft het probleem. Ook start hij zomaar ineens opnieuw op. Ik heb wel enkele meldingen gekregen waarvan ik van sommige niet weet wat voor een melding het is:

driver_irql_not_less_or_equal
page_fault_in_nonpaged_area

Ook kreeg ik technische info zoals o.a:

stop: c000021a onherstelbare fout.
Het systeemproces windows subsysteem is onverwacht afgebroken met de status 0xc0000005 (0x0052f3df, 0x0052f0e0) het systeem is afgesloten.

stop: 0x00000050 (0xcb000045, 0x00000000, 0xcb000045, 0x00000000)

0x0000008e (0x80000004, 0x8056a13c, 0x00000000

0x000000d1 (0x00000001, 0x00000002, 0x00000001, 0x81bb31d1)

Verder is dit mijn systeem:

AMD Athlon XP 1600+ 266 SocketA proc
Chaintech 7VJDA SocketA ATX Mainboard
Socket 370/A Processor Cooler
256 Mb PC-266 DDR Geheugen
32 Mb Geforce 2 Pro GTS Titanium
40.9 Gb Maxtor 7200rpm IDE UDMA100 H

Misschien dat er dingen tussen staan waar jullie niks mee kunnen maar ik zet hier gewoon alles neer wat ik weet in de hoop dat iemand mij kan helpen.:confused:

Begrijp ik het nu goed en moet ik drivers installeren voor mijn videokaart of zit ik er nu helemaal naast? Ben niet zo super slim met computers. :o

Of toevallig nieuwe hardware geinstalleerd met foute drivers.?

Nee niet dat ik weet. Dit probleem is zo ineens ontstaan terwijl ik geen nieuwe hardware had geinstalleerd.

Ik heb nu eindelijk eens gezien hoe de voeding eruit ziet.:o Wist dus niet wat dat was, maar nu ik het zie weet ik denk ik mijn probleem wel. Er zit namelijk aardig wat stof in die cooler (of hoe je het ook wilt noemen) wat ik er zo niet uit kon krijg en wist dus niet dat dat de voeding is die je er zo uit de pc kan halen. Kun je die dan ook zo schoonmaken en zal dit het probleem dan kunnen zijn?

ehm het probleem is nog niet verholpen maar het gaat wel een stukje beter. Hoe kan dit :confused: Ik heb nog niks met de voeding ofzo gedaan, eigenlijk heb ik niks gedaan.

Heb je het geheugen nog kunnen testen?
Heb je sinds het probleem is ontstaan ook andere drivers/software geïnstalleerd?

Geplaatst door Admin_Frisian
Heb je het geheugen nog kunnen testen?
Heb je sinds het probleem is ontstaan ook andere drivers/software geïnstalleerd?

Nee helaas heb ik het geheugen niet kunnen testen ik snap er namelijk niet echt veel van.
Verder heb ik ook geen andere drivers of software geinstalleerd dan normaal.

Geplaatst door lucky_joy

Verder heb ik ook geen andere drivers of software geinstalleerd dan normaal.
Hoe moet ik dit antwoord opvatten?
Installeer je normaal veel software of weinig? :D

Wat Memtest betreft.
Misschien kan SJJ je hier doorheen loodsten.
Het is voor mij alweer een tijdje terug dat ik dit programma gebruikt heb, dus ik zou je daar zo ook niet mee kunnen helpen.

Geplaatst door Admin_Frisian

Hoe moet ik dit antwoord opvatten?
Installeer je normaal veel software of weinig? :D

Wat Memtest betreft.
Misschien kan SJJ je hier doorheen loodsten.
Het is voor mij alweer een tijdje terug dat ik dit programma gebruikt heb, dus ik zou je daar zo ook niet mee kunnen helpen.

haha sorry ik installeer weinig software. Printer en scanner vallen al af omdat ik die niet heb dus alleen de webcam antivirus programma e.d.

Dit staat er in mijn software lijst

Laatst bewerkt:
is dit altijd al zo geweest of is het nog maar pas begonnen? indien het het eerste is lijkt het mij een hardwareconflict

Nee hij is altijd goed geweest dit is echt iets van de laatste weken.

Geplaatst door lucky_joy
Dit staat er in mijn software lijst
GAIN > Spyware
Midnight Lake screensaver > zit spyware bij
Power Scan > spyware
Messenger Plus > zit spyware bij, indien geïnstalleerd met sponsor

Doe daar eens iets aan. ;)

GAIN krijg ik er niet af en messenger plus heb ik geinstalleerd zonder sponsor in ieder geval er zit geen spyware bij daar heb ik goed naar gekeken.

Geplaatst door lucky_joy
Ik heb al een aantal keer windows XP Home edition opnieuw geinstalleerd. De harde schijf geformatteerd, via de windows cd-rom, als NTFS? Helaas helpt dit niet en blijft het probleem.
Maar hoe kom je dan aan al die spyware houdende programma's?
Heb je deze na de verse installatie er ook gewoon weer op gezet?

Als je wilt testen of de pc zich na een verse instal weer normaal gaat gedragen moet je zeker geen andere programma's gaan installeren.
Zo spoor je het probleem nooit op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan