PC start na afsluiten steeds opnieuw op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tsja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsja

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Ik ben bezig met een Packard Bell IXtreme 5190 Gold uit 2006. Deze heb ik opnieuw ingericht en ook voorzien van een andere HDD. Verder van XP over naar Win7 etc. Alles deed en doet het prima, alle hardware wordt herkend en hij heeft ook een paar dagen probleemloos gewerkt. Toen opeens toch een probleem, na afsluiten van het systeem gaat de PC netjes uit, maar een paar seconde later komt hij weer tot leven en start weer op. Ik krijg geen foutmeldingen, bluescreens oid en ook in het log zie ik geen gekke dingen.

Inmiddels van alles geprobeerd. Oude HDD met XP teruggeplaatst, zelfde probleem. Alle andere technische wijzigingen ongedaan gemaakt, geen oplossing.
In BIOS bij opstartbeheer alles Disabled wat maar uit kan, in Computer > opstarten na Windowsfout uitgezet etc etc, hij blijft hetzelfde doen.
Inmiddels ook de aan/uit schakelaar uitgebouwd en gesmeerd, maar ook dat hielp niet. Dus toen de Aan/uit schakelaar maar losgetrokken bij een draaiende PC en daarna laten afsluiten > ook dat maakt geen verschil. Steeds sluit de PC netjes en volledig volgens de verwachting af, blijft een paar seconden dood en begint dan weer van voren af aan. Inmiddels al veel te veel tijd ingestoken en helemaal gefrustreerd ....

Ik houd het op een hardware probleem of toch iets in de BIOS, want 2 verschillende HDD met verschillende besturingssystemen maken geen verschil.

Hoi,
allereerst zou ik het automatisch herstarten uitschakelen.
Windowstoets + pause/breaktoets>geavanceerde systeeminstellingen>opstart-en herstelinstellingen>instellingen>systeemfouten>vink de optie uit " De computer automatisch opnieuw opstarten"
Kijk even bij eigenschappen v.d. startknop>menu start of de aan/uitknop niet toevallig/per ongeluk op "herstarten" staat ingesteld.
Daar had ik deze week nog een gevalletje van.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/646713-Opnieuw-opstarten-veranderen-in-afsluiten. #2 zie het plaatje.

Laatst bewerkt:
Bij systeemeigenschappen even alles laten weergeven en vervolgens zoeken naar ATM.. deze even via hardware eigenschappen uit zetten. Problem solved (als het goed is).

Hoi,
allereerst zou ik het automatisch herstarten uitschakelen.
Windowstoets + pause/breaktoets>geavanceerde systeeminstellingen>opstart-en herstelinstellingen>instellingen>systeemfouten>vink de optie uit " De computer automatisch opnieuw opstarten"
Kijk even bij eigenschappen v.d. startknop>menu start of de aan/uitknop niet toevallig/per ongeluk op "herstarten" staat ingesteld.
Daar had ik deze week nog een gevalletje van.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/646713-Opnieuw-opstarten-veranderen-in-afsluiten. #2 zie het plaatje.

Dank voor je snelle reactie. Deze mogelijkheden had ik echter al direct uitgeprobeerd en leverden niets op. Ik heb mijn vraag daarom geplaatst onder Hardware omdat ik het probleem ook hield na het terugplaatsen van de oude harddisk met XP. Dat betekent dat Windows7 op de ene schijf en XP op de andere schijf geen invloed hebben op de fout. Dan blijven in mijn beleving alleen de BIOS en de hardware over. In de BIOS heb ik bij Advanced > Power Management Setup alles op Disabled gezet behalve de automatisch CPU Thermal Monitor die het systeem moet beschermen tegen oververhitting. Ik zie daar verder nergens een instelling die iets te maken lijkt hebben met het gedrag van de PC.
Blijft dus over de hardware. Ook daar zag ik op diverse fora de meeste verdenking uitgaan naar de aan/uit knop. Die heb ik inmiddels dus ook kunnen uitsluiten. Vervolgens wordt er van alles gezegd, maar dat klinkt allemaal erg lukraak: voeding, voedingssnoer, moederbord etc .
Ik blijf graag open staan voor tips!

Bij systeemeigenschappen even alles laten weergeven en vervolgens zoeken naar ATM.. deze even via hardware eigenschappen uit zetten. Problem solved (als het goed is).

Dag, dit gaat me even iets te snel, graag iets meer uitleg.
> Ik ga naar systeemeigenschappen en heb dan 5 tabbladen waar ik uit kan kiezen. Welke neem ik om alles weer te geven?

En is als dit een Windows-instelling is, geldt dan ook niet mijn antwoord zoals ik op de andere reactie heb gegeven? (Fout treedt op bij oude en nieuwe harddisk met XP en met Windows7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan