Pc start niet altijd op en biept regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsmeyves

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
10
Hallo,

Als ik mijn pc opstart dan draait soms niets dus niets reageert dan denk ik bij mezelf stroomproblemen. Dan heb ik onlangs problemen dat hij wel draait maar 3x biept en dan 2sec stil en dan weer 3x biept en zo verder. Men vertelde me dat het van het moederbord voorkomt dat geluid en dat waarschijnlijk mijn voeding is die nok is.(5j oud)
Nu in mijn logboek data komt enkel 1 alarm terug userenv 1517 maar wat dat wilt zeggen ?

Volgens de codes moet het iets zijn met het geheugen. Ik kocht inderdaad een tijdje geleden 2 extra latjes bij maar die gaven geen conflicten en nu zitten we toch zo'n maand verder. ik heb nu 3 latjes van 512 DDR ram. Haal ik de 2 nieuwe eruit of enkel 1 of versteek ik het oude eens van plaats ? Ik heb eens horen zeggen dat het eerste altijd moet blijven zitten om geen extra pc problemen te hebben want dat pc dat dan niet meer detecteert of zo ?

Kan iemand me helpen ?

grtz & thanks
yves
 
Kijk even wat voor mobo (bios)je hebt en kijk dan even op hun side wat de piepjes zijn.
 
Zodra je de pc aanzet komt dit boven in beeld te staan (meestal).
Iets in de trend van Award, AMI of Phoenix.

Of op deze manier.
 
Laatst bewerkt:
bios type of naam

Kan het zijn dat mijn bios als volgt is :

MSI MS-6380E

Biosversie : 2.3

klopt dit en kan ik dan het geluid opzoeken ?
 
Als je opstart, staat het merk bios erbij, maare, het is het geheugen wat die beeps veroorzaakt, zou beginnen met een memtest, wel per reepje doen, anders weet je nog niet welke de schuldige is.
 
opstarten

Heb u wel gewaar geworden als ik mijn pc scherm eerst aanzet en dan de pc dan piept hij en zet ik eerst pc aan de dan het scherm dan niet. Raar he !
Scherm is samsung 19" en nog maar paar maanden oud.

De meesten denken als de pc opstart of net niet dat het voeding probleem is.
Zit er zo'n 5j in. Ondertussen 1gb geheugen bij, 1 harde schijf bij, andere videokaart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan