PC start niet correct op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hockedome

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2013
Hallo allemaal.

ik zit sinds afgelopen weekend met een probleem met mijn pc.
Deze wil niet meer correct opstarten.
Ik krijg de foutmelding dat een recente wijziging in hardware / software.
Ik kan dan kiezen voor opstartherstel of windows normaal opstarten.

Ik heb de opstartherstel reeds doorlopen, echter blijft deze foutmelding komen.
Daarnaast heb ik geprobeerd om dmv een backup van 6 mnd geleden een systeemherstel uit te voeren. dit lukt ook niet, ik krijg een cyclisatiefout.

ten derde is het zo dat opstarten ontzettend lang duurt.
Ik krijg meestal het scherm van mijn mobo te zien. als ik op del druk om naar bios te gaan, lukt dat soms direct, en soms blijft hij nog ruim 5 minuten hangen, voordat ik in de bios kom.

Het lukt mij dus ook niet om in de veilige modus te komen. als ik op f8 druk, dan blijft de pc hangen op t scherm van mijn mobo.

specs:
MSI P55-GD65
intel core i5-750 2.66G 8mb
4 gb ram

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Het klinkt als een probleem met de harde schijf. Indien je bij je computer kijkt, wordt dan de vulgraad van harde schijf blaauw of rood weergegeven? In het laatste geval moet je je prullenbak eens legen, zodat ongeveer 15 tot 20 % vrij zijn.

Anders laat eens een uitgebreide schijfcontrole lopen met alle twee opties aaangevinkt. Let op, dat kan uren duren!

Even een kleine update.
Heb net de pc zover gekregen dat ik de veilige modussen kan zien (http://malwareinfo.nl/tips-artikelen/opstarten-in-de-veilige-modus). echter het starten van deze levert een kort blauw scherm op, en pc herstart weer.
heb alle 3 de mogelijkheden geprobeerd ( veilig, + netwerk, + prompt), laatst bekende configuratie en foutopsporingsmodus. allen met hetzelfde resultaat.

De problemen zijn wel begonnen, nadat ik iets van 4/ 5 films had binnengehaald. kan het dus zijn dat mijn schijf te vol is? en hoe kan ik hier evgt iets afhalen zonder eerst de hele schijf te moeten formatteren?

Heb net nogmaals geprobeerd systeemherstel via back up uit te voeren. De foutmelding is: gegevensfout ( cyclische redundantiecontrole) 0x 80070017

Laatst bewerkt:
Hang je schijf in een andere pc, en zet die films waar je het over hebt even over.
Stop de schijf weer in je pc, en kijk of ie dan wel boot.

Persoonlijk denk ik dat dat niet gaat werken, en in dat geval kan je beter je films, documenten enz. even back-uppen door je schijf in een andere pc te stoppen en alles daar over te schrijven.
Dan moet je gewoon even Windows opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan