PC start niet direct meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoudH

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Sinds een dag of twee start m'n PC niet meer direct op. Als ik de powerknop indruk zie ik een flauw schijnsel in het controlelampje en dan gebeurt verder niets. Na de stekker twee of drie keer verwisseld te hebben in het stopcontact gaat het ineens weer wel. De kabel is in orde (gecheckt bij een andere computer). Het zou in de aan-/uitknop kunnen zitten of de voeding? Me lijkt het meer iets van de voeding. Maar waarom doet ie het nu dan wel weer gewoon?

De voeding, ik heb ooit een compaq pc gehad, die deed niets meer maar als ik een paar keer de stekker en in en er uit deed dan wilde hij soms wel weer eens aan het werk gaan. Ik heb toen een nieuwe voeding er in gezet en hij liep weer als een trein. zie www.marktplaats.nl voor voedingen:thumb:

Dat ligt indd aan je voeding, hetzelfde probleem als jou heb ik ook gehad. Nieuwe voeding voor jou!

Dankjewel voor jullie snelle reacties. Nog een vraag: is het vervangen van een voeding een "fluitje van een cent" of moet je speciaal op een aantal zaken letten (buiten het benodigde vermogen)?

Op de omvang van de voeding, sommige voedingen hebben wel het zelfde aantal wat/volt/ampere maar zijn groter, passen dus niet in iedere pc. Tevens letten op de aansluitingen op het mobo, meestal universeel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan