PC Start niet door, enkel bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJVideofan

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2006
Hallo,

Sinds eergister ... ja precies oudjaarsdag .. heeft me pc het een beetje begeven volgens mij
Bij het aanzetten van de pc ... start hij enkel nog in de bios
Hij doet geen poging om de dvd of harde schijf te booten .. maar direct de bios in.

de F8 boot menu werkt ook niet meer...

oh ja ik heb zelf voor ict geleerd.. dus dom op dat gebied ben ik niet ..
Heb daarom ook alles tot op de puntjes getest kwa onderdelen in andere pc, bios batterij vervangen, clear cmos gedaan.. geheugen en harde schijf getest .. en zelfs vervangen

kortom de meeste standaard testjes gedaan met 0 resultaat..

iemand nog enige ideeen wat het kan zijn? want het is wel vervelend dat zelfs een "orginele" windows 8 dvd niet wil starten.

krijg beetje het idee dat het moederbord z'n langste tijd heeft gehad, ondanks dat gek genoeg alles werkt op het doorstarten naar de hdd./dvd na.

hoor het graag.

[video=youtube_share;eZuTW_7sWwY]http://youtu.be/eZuTW_7sWwY[/video]

hallo ik heb gezien op je video dat je datum op je bios niet juist staat , , staat op 2013 !!!

Ja kan wel kloppen had het vluchtig ingesteld na het vervangen van de cmos batterij, maar ook al zet ik hem op 2014.. maakt geen verschil

Nee, even serieus.
Een Packard Hell uit 2006 met 512 Mb werkgeheugen waar je windows 8 op wilt draaien.
Ik zou het bijltje er ook bij neergooien.

Maar het zou zomaar een werkgeheugen probleem kunnen zijn.
Of een cpu koeler probleem.

Naja geheugen is het sowiezo niet.. want die heb ik al met 3 verschillende bankjes vervangen.. normaal had ik er 2 gb in .. vandaar dat ie nu 512 geeft omdat ik er mee aant knoeien ben geweest om hem weer aan de loop te krijgen

en wat betreft w8 op die pc.. draaid gewoon als een zonnetje hoor, en wat ik er zoal mee doe, simpelweg beetje internetten, muziek luisteren en af en toe wat text verwerken wil het heel prima :)

normaal zijn de specs p4 3.20 ghz (s775), 2 gb ram, 500 GB hdd en een radeon x200 onboard vga haha
Wat betreft de CPU koeler... lijkt me onlogisch maar goed.. heb als ik het goed heb nog wel een socket 775 koeler op zolder liggen, zal die eens proberen

Okee goed.
Maar als je toch aan het knoeien bent, kun je ook een keer in het tabblad exit >load defaults< proberen.

Load defaults werkt niet, zelfde als met de bios batterij er uit halen en met de jumper resetten.
Hij blijft gewoon de bios weer in gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan