PC start niet door (reboot and select proper boot device or ....)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nestles

Banned
Lid geworden
11 sep 2010
Als ik mijn computer opstart krijg ik de eerste halve minuut niks te zien maar dan start mijn computer eindelijk op. Na het gigantische MSI scherm dat overigens 30 seconden duurt krijg ik het bericht (reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key)

Ik heb in de BIOS gekeken en daar staat helemaal niks meer in de boot sequence. Ik heb de kabels eruit gehaald, stroom eraf gehaald, BIOS gereset. Niks werkt. Hij ziet geen apparaten meer.

Iemand enige suggesties?

Controleer dan eerst of het Bios batterijtje niet leeg is. Het zou 3 Volt moeten zijn dus kan je een gebruikte ook wel testen met een gewoon batterijmetertje. Laat het niet in de computer springen en spanning er ook even af. Na het herplaatsen eerst de waarden in de Bios op Standaard (Default Settings) zetten om fouten te voorkomen. Sommige computers doen het wel en sommige niet met een lege batterij. De klok doet het sowieso niet als de knoop-cel batterij leeg is.

ik heb het met 2 verschillende batterijen geprobeerd zonder suc6. Ik zal het nog eens proberen.

Ik heb even de jumper geplaatst en verwijdert... ik heb even in de BIOS gekeken en er staat dat, van de 6 sata poorten, er geen een is verbonden. Dat terwijl ik er wel een harde schijf in 1 heb zitten. Ik heb alle poorten geprobeerd maar hij blijft niks weergeven. Ligt dit wel aan het moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan