PC-start niet door; steeds afgemeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ceelaert

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
49
Ik heb een Windows XP-pc met daarop Avast virusscanner.
Daarbij heb ik een worm.win32.netsky virus binnen gekregen.
Pc wilde niets meer en stopte er mee.
Met een andere pc de harde schijf op virussen gescaned en deze haalde inderdaad de worm eruit.
Harde schijf vervolgens weer in pc gestopt en opgestart. Lukt tot bij aanmeldscherm.
Als ik dan op de naam van de gebruiker druk start de pc door met "uw persoonlijke instellingen worden geladen"; daar komt bureaublad, maar tevens (direct) daarna een melding dat Avast niet in staat is om te scannen. Als ik dan op oké drukt, komt het schermpje "U wordt afgemeld" en ben ik weer bij het aanmeldscherm.
Hoe los ik dit op. (om virussen te voorkomen heb ik de pc uiteraard uit het netwerk en van Internet losgekoppeld).

Wie weet de oplossing?

CC.
 
Veilige modus

Heb je al geprobeert om in veilige modus op te starten en Avast te deinstalleren?
Zorg er wel voor dat Avast er in het geheel afgehaald word, anders krijg je daar misschien weer problemen mee.
Dan opnieuw opstarten en vervolgens een iets beter anti-virusprogramma erop zetten.

Succes.
 
Heb je al geprobeert om in veilige modus op te starten en Avast te deinstalleren?
Zorg er wel voor dat Avast er in het geheel afgehaald word, anders krijg je daar misschien weer problemen mee.
Dan opnieuw opstarten en vervolgens een iets beter anti-virusprogramma erop zetten.

Succes.

Ook in veilige modus gebeurt precies hetzelfde.
Nu krijg ik wel de mogelijkheid om als administrator en onder eigen naam in te loggen, tevens krijg ik niet de foutmeldingen van Avast te zien, maar dat is het enige verschil; ik wordt direct weer afgemeld.

CC.
 
Ook in veilige modus gebeurt precies hetzelfde.
Nu krijg ik wel de mogelijkheid om als administrator en onder eigen naam in te loggen, tevens krijg ik niet de foutmeldingen van Avast te zien, maar dat is het enige verschil; ik wordt direct weer afgemeld.

CC.

Heeft iemand nog een oplossing???
CC
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan