pc start niet door videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

quolc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2006
Beste lezers,

Na het starten van m'n pc blijft deze hangen in de POST, er komt geen beeldsignaal en m'n ledjes geven de indicatie dat er een probleem is met m'n videokaart (zo'n moederbord status kaartje op usb geeft dit aan). Vooralsnog werkte de pc prima, maar kon je hem niet uitzetten omdat ie dan niet meer opstarte van wege het zelfde probleem. De oplossing was, om even de videokaart in de pc van m'n huisgenoot te gooien en diens pc op te starten, videokaart weer terug plaatsen in m'n eigen bak en dan werkte alles weer. Vaag verhaal, i know.
Maar nu werkt ook die oplossing niet meer! Wel werkt de videokaart nog steeds in de pc van m'n huisgenoot. Nu ik helaas niet in het bezit ben van een andere pci-express videokaart om te testen of m'n het daar wel mee doet, vraag ik aan jullie of je nog heldere suggesties hebt?!
Hieronder volgt een specificatie van m'n systeem:

AMD64 3200+
1024 DDR RAM
Asus Neo Platinum4 FSB1000 mobo
Asus EAX600 Pro 256MB videokaart
wat sata schijven en andere rommel die waarschijnlijk niet van belang is

Hopelijk kunnen jullie me helpen,

kind regards,

Jasper

Kan je in de bios de test van je moederbord niet uitschakelen?

Helaas Trustno

het is niet mogelijk ook maar iets met de bios te doen, aangezien ik daar niet terecht kom.
De POST blijft hangen bij het checken van video
ik heb geen beeld !

modag

helaas, bios reset was een aardige suggestie, stomme is dat ik er niet op gekomen was. Helaas richt het niks uit. Overigens ziet het moederbord er prima uit,. het pci-e slot ook.. lijkt niks aan de hand, toch nog steeds geen beeld .. :(

Hoi,

Je schrijft in je eerst bericht dat je de kaart bij je huisgenoot in de pc deed en dan terug in je eigen pc en dan deed hij weer ,maar dan zal daar toch ook een pci-e kaart in zitten?

Modag

Laatst bewerkt:
modag

Modag, dat heb je goed gezien, punt is alleen dat die pci-e kaart extern gevoed wordt, mijn eigen voeding heeft niet een dergelijke aansluiting om dit te ondersteunen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan