Pc start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hoi,

Ik zal het niet te hard zeggen maar ik heb een computer van het merk DELL.
Als ik de computer aanzet in de bios blijft hij gewoon aan, zoals het hoort.

Start in de computer op met de Windows XP instalatie, gaat het goed totdat de harddisk in geformateerd, en de instalatie bestanden zijn gekopierd.

Daarna start de computer (automatisch) opnieuw op, waarna hij de daadwerklijke windows setup moet gaan uitvoeren. Ik zie van te voren (bij het opnieuw opstarten, wat automatsich gebeurt) wel het Windows xp logo (met balkje onderin), maar daarna start hij constand opnieuw op, ik kom dus niet in de daadwerklijke setup. En hij blijft opnieuw opstarten.

Ik heb hem al 4x opnieuw geinstaleerd, maar dit help niks

wie heeft enige idee wat het kan zijn.

Ik dacht eerst de voeding, maar hij valt niet uit, en de bios blijft ook gewoon draaien, en de voor instalatie van windows xp (=formateren en bestanden kopieren, denk aan het blauwe scherm met tekst)

Tim

Laatst bewerkt:
Klinkt mij in de oren als een Hardware probleem,heb je in de (zachtjes DELL) nog extra kaarten zitten?

Ja dan blijft geheugen over,en toch evt,voeding,of een slechte harde dat zou je eerst moeten testen op een ander systeem als je daar de mogelijkheid hebt.

Ja dan blijft geheugen over,en toch evt,voeding,of een slechte harde dat zou je eerst moeten testen op een ander systeem als je daar de mogelijkheid hebt.

Hoi.

ja dat zal ik eens doen.
ik dacht misschien verkeerde instalatie schijf daar ben ik nu naar aan het kijken

Laatst bewerkt:
Nee, de harddisk lijkt me allemaal in orde,

maar waarom zou het de voeding zijn de voor setup verloopt ook goed!, Ook al staat hij 3 kwartier aan!

MVG

Tim

Een voeding kan ook happeren,maar kan ook bv,stekkerdoos zijn!

Vertel even op welke hoe je de Pc formateert,via setuo met schone instal?
Of met opstarten via de cd-speler.

Wat je nog zou kunnen doen is de harde schijf partioneren,en wellicht loopt hij dan wel door.

Een voeding kan ook happeren,maar kan ook bv,stekkerdoos zijn!

Vertel even op welke hoe je de Pc formateert,via setuo met schone instal?
Of met opstarten via de cd-speler.

Wat je nog zou kunnen doen is de harde schijf partioneren,en wellicht loopt hij dan wel door.

Ik heb hem op verschillende stekkers geprobeerd.
hij loopt pas vast, zodra de echte install moet beginnen (op het punt waar windows normaal opstart)

ik formateer vanaf de echte installatie cd!

:o Oke,dan ben toch bang dat je harde schijf niet lekker meer,maar dat is ook een gokje!

Wat je kan doen is opstarten met de xp vanaf de speler,en dan de schijven partioneren(opnieuw verdelen) en vervolgens formateren,en hopen dat het helpt.

Stel in de Bios je eerste boot de cd-speler of dvd,xp schijf in de speler en opnieuw opstarten,dan volgt een keuze menu waarin de mogelijkeheid om partities te verwijderen en te maken...................heb je hier enige ervaring in:o

Hoi,

ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

nieuwe harddisk
nieuwe kabels
andere setup cd

maar steeds als windows op opstarten / of de setup (na het bekende windows xp logo) start de computer opnieuw op.

Wie heeft er nog ideeën

de voeding is denk ik NIET defect omdat die niet uitvalt.
In de bios blijft de voeding ook uren draaien
en ik de voorinstalatie (met partitie's kiezen enzo van Windows XP) gaat alles ook nog oke

Laatst bewerkt:
Je moet eerst het volgende even doen in de veilige modus als dat gaat hoop ik;

Bij opstart en herstelinstellingen in het configuratiescherm hetvolgende uitvinken:

De computer automatisch opnieuw opstarten.

Daarna opnieuw opstarten en als het goed is krijg je een blauw scherm met een foutcode
0x000000...(en tussen haakjes nog 4 codes)

Op microsoft.nl kun je nalezen wat de fout is

Ik vermoed dat je een IDE kabel verkeerd heb aangesloten maar ik kan het fouthebben

Heb je soms een SATA/RAID Harde schijf controller nodig, die je met F6 aan moet kondigen tijdens de Setup en vervolgens met een diskette moet installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan