PC start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Ik heb windows vista sinds kort op mijn pc draaien. Maar ik heb de laatste tijd dat hij niet doorstart. Hij vraagt dan op wat voor manier ik op moet starten en gaat dan een schijf controle uitvoeren. Zodra hij deze heeft uitgevoerd start hij ook vaak niet door. Als ik de schijfcontrole afbreek start hij wel door. Weet iemand hier een oplossing voor?

gr. trustno1:confused:

Niet specifiek voor Vista geschreven, toch een Microsoft verhaal. De oorzaak ook bij jou van toepasing? De oplossing dan waarschijnlijk ook.

Er staat bij dat het cache pakket voor ide harde schijven is en ik gebruik zelf Sata harde schijven. Weet niet of dat zomaar kan. Er staat ook niet bij dat het ook voor windows vista geschikt is. Weet niet of het dan zo verstandig is om in het register wat te gaan veranderen.

Ik heb in het register de aanpassing gemaakt, maar lijkt niet veel uit te maken.:(

Ik heb dit probleem ook,......gehad.
Nadat ik een andere versie heb geinstalleerd is het niet meer voorgekomen,....van ultimate naar home basic
Ook installeer ik mijn overige programma's 1 voor 1 om te kijken of het een conflict is met een niet vista ondersteunend programma.
Nu alleen nog office 2007 installeren en kijken of hij het blijft doen.

Systeem:
2.8 ghz pentium d
2 gig ram
128mb grafische kaart nvidia 9200le

Heb het probleem gevonden. Het lag aan mijn dvd brander. Heb deze los gehaald en toen starte hij wel goed door. Heb hierna een firmware update voor mijn brander geinstalleerd en het probleem lijkt nu opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan