pc start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
een andere pc van mij starte niet goed door. wanneer ik de pc opstarte kwamen er een paar seconden een paar kleuren in beeld en dat was het dan . Dan was het weer zwart. In veilige modus kom je er wel in

Nu heb ik de pc hersteld met herstel services van pc zelf (het is een hp paviljon). Nu is de pc weer opnieuw geinstalleerd (dat was kennerlijk het herstel) maar nu kom ik nog niet verder als het welkomscherm en daarna word het blauw maar krijg geen bureaublad.

Even een duidelijk detail. Er is onweer geweest en de stekker van de pc zat in het stopcontact maar de pc was niet aan. Ik heb gekeken naar defect moederbord maar de condensatoren staan niet bol. Ik heb geprobeerd de cd van windows xp op te starten (xp home) en zo een chdsk/r uit te voeren maar hij herkende de cd helemaal niet en ging er zo overheen.

Oja en in 6 jaar is nu 2x de biosbatterij vervangen

Als het door een blikseminslag zou kunnen komen (waarschijnlijk niet, maar toch...), is 9 van de 10 keer de voeding om zeep. Als het mogelijk is test dan eens de pc met een andere voeding. geeft dit dan toch geen verbetering, kan er nog iets anders zijn. (moederbord, cpu, ramgeheugen, videokaart,...) . en het is niet omdat er geen zichtbare schade aan het moederbord is, dat er niks mee is he. Het kan altijd wel eens zijn dat het een onderdeeltje is dat je amper kunt zien ofzo.

Laatst bewerkt:
blikseminslag kan het niet zijn, dan kan het ook niet dat je in veilig modus kan opstarten, dat valt af!

maar het rarre is dat ik dus eerst ipv welkomsscherm 3 kleuren kreeg op het scherm en daarna was alles zwart.

Ik heb windos opnieuw geinstalleerd en nu heb ik alleen het welkomsscherm en daarna een blauw beeld. Ik kan via ctrl+alt+del wel het taakbeheer zien. Ik heb de hdd op een andere pc aangesloten en ik kan er gewoon in. Ook heb ik schijfcontrole op de hdd uitgevoerd.

Ik heb zo het idee dat het aan het mbr kan liggen.

Ik heb iets gelijkaardigs op mijn laptop...
Dell support diagnose bracht mij tot een kapotte videokaart... Ik krijg morgen een nieuw moederbord. Misschien is dit bij jou ook de oorzaak?

ja maar kan dit dan niet met blixemschade te maken hebben?

Start op in de veilige modus,dan Start > Uitvoeren en type cmd en enter.

type dan chkdsk /f en enter.

Nu wordt aangegeven dat chkdsk bij de volgende opstart zal worden uitgevoerd.

Kijk wat er gebeurd als je weer opstart.

Greetz

schijfcontrole heb ik ook al uitgevoerd door de hdd aan een vista machine te koppelen. En daar werdt het ook niets anders van. Mocht chkdsk/ f nu niet werken.

Kan blixem dan een probleem zijn.

schijfcontrole heb ik ook al uitgevoerd door de hdd aan een vista machine te koppelen. En daar werdt het ook niets anders van.
Zeker weten dat je toen de juiste drive-letter hebt ingegeven?
Kan blixem dan een probleem zijn.
Dat lijkt mij van niet en zeker niet als de PC uitstond.

dit heb gedaan door:

deze computer
Drive van de hdd aangeklikt en daarna met de rechtermuisknop op eigenschappen geklikt. Hierna naar tabblad extra en daarna naar foutcontrole.

Nadat hij deze test had gedaan meldde de pc dat er fouten waren gevonden en opgelost. Maar toen ik de hdd weer in de pc hing waarin hij hoort was er niets verandert

1.Toen je de schijf in de andere PC had,kon je die daar wel openen met de verkenner?

Hang de schijf nogmaals in de andere PC en kijk een met Testdisk.

http://www.cgsecurity.org/
Download.
http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.10.win.zip

1.Start Testdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Plaats van punt 4 even de printscreen hier.

Alt + PrtScr toetscombinatie gebruiken a.u.b.

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

Er bestaat een programmatje fdisk /fixmbr of zoiets A:\> FDISK.EXE /MBR om dat te repareren.

The simplest way to repair or re-create MBR is to run Microsoft's standard utility called FDISK with a parameter /MBR, like

A:\> FDISK.EXE /MBR

FDISK is a standard utility included in MS-DOS, Windows 95, 98, ME.

If you have Windows NT / 2000 / XP, you can boot from startup floppy disks or CD-ROM, choose repair option during setup, and run Recovery Console. When you are logged on, you can run FIXMBR command to fix MBR.

Also you can use third party MBR recovery software or if you've created MBR backup, restore it from there (Active@ Partition Recovery has such capabilities).

Opstarten met een Windows XP installatie cd kies R voor Repair bij de “command promt” (DOS) typ je “fixmbr”. (zonder de quotes!)

Laatst bewerkt:
ik heb de pc nu 2 dagen met rust gelaten. En raad eens. Hij start nu wel gewoon door. Das wel heel raar.:confused:

Nu is het alleen zo dat het geluid het niet doet. Hij geeft wel aan dat hij de ac'97 geluidskaart driver geinstalleerd heeft dus das ook raar. Ik kan de chipset drivers alleen niet vinden. Hiermee moet het volgens mij kunnen worden opgelost.

Het betreft een HP pavilion t160.nl

Ik kan de chipset drivers alleen niet vinden.
Heb je er geen driver CD bij gekregen,of bedoel je dat je de chipset drivers niet op de HP site kunt vinden?

Kijk eens bij apparaatbeheer of er vraag\uitroep tekens ergens bij staan.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan