PC start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
3
Hallo,

ik heb een PC met een Asus P4S533-MX moederbord en een P4 2,67 GHz processor.
Wanneer ik de PC opstart kom ik in de Bios waar datum en tijd weg zijn en wanneer ik in de Bios blijf hangt de PC na ca. één minuut. Wanneer ik bv tijd invul en save, dan start de PC door en valt na ca. 1 minuut helemaal uit. Wanneer ik (in beide gevallen) de PC opnieuw start, dan krijg ik alleen een zwart scherm. Het lichtje op het mobo brandt, de CPU fan en een fan bij de voeding draaien, maar voor de rest lijkt er niets te gebeuren.
Wanneer ik een hele tijd later de PC weer aanzet begint het weer van voren af aan en kom ik in de Bios en zijn datum en tijd weer kwijt. Het batterijtje op het moederbord heb ik al vervangen, dvd, floppydrive en harddisk heb ik al een keer losgekoppeld (van het mobo, niet van de voeding, weet niet of dat ook moet), CPU fan heb ik gestofzuigd, alles zonder resultaat.
Heeft iemand een idee wat er mis is?

groet Jose.
 
Test eens wat met je werkgeheugen.
Dus afhankelijk van de hoeveelheid werkgeheugen stickjes die erin zitten, telkens één eruit halen en opstarten. Crasht ie, huidige er weer in en volgende er uit halen. Weer opnieuw opstarten, kijken of ie het doet.

Test ook eens of ie met 1 stickje geheugen werkt.
 
OK, er zit maar één geheugen strip in, dus ik moet kijken of ik ergens geheugen vandaan kan halen om te testen.
 
Nou ja het kan ook anders:
Haal dat stripje eruit en probeer op te starten.
Als het goed is krijg je nu piepjes en start ie niet op omdat er geen geheugen in zit.

Doe je het stripje er in en gaat ie niet aan, kun je er vrij zeker van zijn dat je stripje kapot is.
 
ik heb er een ander geheugen stripje in gedaan, maar het probleem blijft. Ik schreef dat de PC helemaal uitvalt als ik niet in de Bios blijf, maar dat is niet zo, dat kwam denk ik omdat ik de harde schijf ontkoppeld had.
Heb je nog een suggestie?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan