PC start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony68

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2014
Als ik op de start knop druk van mijn pc start hij niet door, na 1 a 2 seconde valt hij uit. Vervolgens gaat hij de hele tijd met tussen pozen aan en uit, echter zonder beeld. Wie weet in welk hoek ik het moet zoeken. Het gaat om een Dell Optiplex 755 SFF

Geen piepjes oid?
Vermoed een defecte cpu

Beste Jackall, dank voor je snelle reactie. Ik heb nog een andere processor (zijn beide core2duo) dus dat ga ik vanavond als ik thuis kom werk gelijk uit proberen. De cpu in de pc is 2,3 Ghz en de processor die ik heeft 2,6 Ghz. Naar mijn idee kan dit geen kwaad, of heb ik het mis.
Ik had al voordat ik deze vraag stelde op het internet gekeken, maar zag door de bomen het bos niet meer, zoveel mogelijkheden wat het kan zijn. Gisteravond kon ik wel in de bios kijken, en had geen problemen dat de pc uit viel.

Als u in de bios kunt kijken is het niet de cpu.
Als de cpu kapot is (en dat gebeurt haast nooit) dan doet ie helemaal niets meer.

Dit lijkt meer op een probleem met de stroomvoorziening.
Kan dus de voeding of het mobo zijn.

Laatst bewerkt:
Beste Srpchulp,

In die hoek was ik het ook aan het zoeken, helaas heeft deze SFF een aparte kleine voeding. Ik moet even denken hoe ik dit het beste aanpakken, ik neem aan door dingen uit te gaan sluiten.

Ik kan inmiddels wel wat meer info geven, vaak start de pc vanzelf op, nadat ik de pc via de aan en uit knop hebt uitgezet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan inmiddels wel wat meer info geven, vaak start de pc vanzelf op, nadat ik de pc via de aan en uit knop hebt uitgezet.

Dit vraagt om meer uitleg/toelichting.
1: "vaak start de pc vanzelf op"
Moet ik dit lezen als "de pc start zich zelf zonder dat u iets doet op. Zo maar uit zich zelf." En start windows dan ook?
2: "nadat ik de pc via de aan en uit knop hebt uitgezet."
Bedoelt u hier mee dat u Windows niet afsluit via de Standaard Windows afsluit-actie, maar door de aan/uit-knop van de PC ingedrukt te houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan