PC start niet fatsoenlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DtcMess

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem bij het opstarten van mijn computer en ik weet eigenlijk niet waar het aan ligt.
De computer wil niet meer normaal opstarten. Ik heb echter wel een trucje gevonden om hem toch aan de praat te krijgen maar dit is verre van ideaal.

(De powerknop aan de achterkant moet eerste een tijdje uit, als ik deze dan aanklik dan moet ik gelijk de reset knop ingedrukt houden. Dan gaat de pc 'half' aan. Daarna moet ik de reset knop langzaam loslaten totdat het lijkt of de pc weer iets verder opstart en tegelijkertijd moet ik de aanknop indrukken en dan start die op(moet dit regelmatig doen voordat het goed gaat))

Als de pc dan eenmaal opstart valt deze nog een aantal keer uit en begint weer opnieuw met opstarten. Maar als de computer eenmaal draait en WinXP Pro is opgestart dan werkt alles weer prima.

Nou is mijn vraag waar dit aan kan liggen.
Videokaart? Moederbord? Kast? Voeding? ...?

Videokaart is vrij nieuw, deze heb ik vervangen nadat ik problemen had met mijn oude.

ASUS Radeon A9250 128MB TV-out, DVi is de videokaart.
Ik heb een 350Watt voeding, moederbord weet ik niet precies maar er zit een AMD T-Bird 1400 in en 2 x 512 SDRAM geheugen.

Ik ben benieuwd of we eruit kunnen komen! :thumb:

Alvast bedankt voor jullie reacties

Bizar!
Het lijkt het meest op een technisch mankement in je systeemkast of in de voeding.
Krijg je bij het - normaal - opstarten ook foutmeldingen te zien?

Nee ik krijg geen foutmeldingen te zien...
(Alleen als die dan tijdens het opstarten weer uitspringt en weer automatisch opnieuw opstart krijg ik wel (sosm)de vraag van Windows of ik in veilige modus wil opstarten ed. Maar dus niet tijdens de eerste keer)

Ikzelf eigenlijk 'hoop' dat het zoiets is als wat jij zegt zodat ik klaar zou zijn met een nieuwe kast. Maar ik wou het toch eerst nog even checken. Dus ik wacht nog even af..

lijk inderdaad wel een voeding/of probleem met de schakelaars

Heeft wel iets van de voeding inderdaad.
Als ik jou was zou ik de pc gewoon even naar een reparateur brengen, mocht het niet de voeding zijn heb je deze voor niets gekocht.
Misschien nog even in de kast kijken hoe het zit met alle aansluitingen?

Ben er net achter gekomen dat als ik gebruik wil maken van de dvd-rom de computer uitvalt en opnieuw opstart.

Betekend dit dat het probleem bij de voeding ligt?

Na aanschaf van een nieuwe kast incl. voeding werkt alles weer perfect.

Bedankt voor jullie input!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan