pc start niet meer door

Status
Niet open voor verdere reacties.

polleunited

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Had op een usb stick de nieuwe bios versie gezet. Het programma zag de usb stick niet, waardoor ik uit het scherm ben gegaan en opnieuw wilde opstarten. Maar de pc start niet meer door. Kom niet meer in de bios. Heb de batterij er ook al uitgehaald (aan/uit knop ingedruk gehouden), de jumper bij de batterij al tijdelijk omgezet, maar hij wil niet meer doorstarten tot in de bios. Heeft iemand voor mij een tip?
moederbord: asus M2 NPV VM

nou, lekker dan. Maar wat kan dan de oorzaak zijn?? Want ik heb nog niet eens geflashed. Het lampje op het moederbord brandt overigens wel, maar hoor verder geen piepjes oid.

Laatst bewerkt:
Het flashen van je bios is altijd geheel op eigen risico.
De update was reeds begonnen, nadat je de melding over die usb hebt gehad.
Deze heb je onderbroken en hiermee de bestaande bios beschadigd.

Ik kreeg geen melding van de usb stick, in het menu was alleen de a,b en c schijf zichtbaar en daar stond het bestand niet op. Dus drukte ik op escape en ben uit het menu gegaan. Daarna wilde de pc dus niet meer opstarten.

Ja, maar was de bios-update idd al begonnen?
Als ik dat zo lees blijkt dat niet duidelijk uit de 1e post.
Wat je zou moeten doen is iets van:
nieuwe versie van bios op disk/usb en daarvan starten ipv van de 1e harddisk.
Heb je al geprobeerd de batterij 5 min verwijderen, dan pas terugplaatsen en opnieuw starten?

Batterij heb ik inderdaad er al uit gehad, maar ik kan niet in de bios, dus hoe krijg ik de pc zover dat ie vanaf de dvd speler opstart?
De bios update was nog NIET begonnen. Het menu zag de usb stick niet, waardoor ik uit het menu ben gegaan, zonder ergens op ok te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan