Pc start niet meer na schoonmaken koelblok + ventilator processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans89

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo,

Ik heb een probleem.

Ik heb namelijk de computer stofvrij gemaakt en heb daarvoor het koelblok gedemonteerd inclusief de ventilator. Na het schoonblazen (lucht -> compressor) heb ik het blok terug gezet op de socket. Het viel me op dat het deel met de pinnetjes aan het blok zat, ik weet niet of dat altijd zo hoort te zijn.

Na het terug zetten heb ik de computer gestart waarna deze begon te piepen. Uitzetten hielp niet, dat deed hij zelf na een korte tijd.

Ik heb vervolgens het blok opnieuw gedemonteerd om te kijken of ik het goed had gedaan en zag dat er 2 pinnetjes krom waren, die hebben dus niet goed gezeten.

Na deze recht te hebben gemaakt met een pincet heb ik het blok opnieuw gemonteerd. Nu start de pc op, alleen is er geen beeld. De pc lijkt normaal op te starten, de koelvin draait eerst wat hard en zwakt daarna af.

Wat is er fout gegaan? is de processor kapot? kunnen er stekkertjes los zitten?

HelpMij!! :o

Alvast dank!

Hans

Hoi,

Je hebt de processor mee getrokken toen je het koelblok eraf haalde kijk eens goed of A . elke pin er nog op zit en B . of er niet meer krom zijn.En zou kijken of ik toch de processor nog van de koeler kan krijgen beetje warm maken met een föhn wil wel helpen en als dat gelukt is de oude koelpasta eraf halen en weer met nieuwe terug plaatsen.

Laatst bewerkt:
Dank voor je snelle reactie. Het hoort dus niet zo vast aan het koelblok te zitten.
Ik ga er mee aan de gang en hou jullie op de hoogte.

Bedankt.

Hoi,

Nee dat hoort niet , voorzichtig aan is maar broos spul.

wip de processor eraf met een schroevendraaier.
er staat een driehoekje op de kant zonder pinnetjes en een driehoekje op de socket
die moeten dezelfde kant uitwijzen
als er pinnetjes krom zijn niet meteen in paniek raken.
niet alle pinnetjes zijn belangrijk (beter niet een) maar er kan 1 krom zijn

vooral nog een grote vraag voor je : welk socket heb je ? (processor : intel ? AMD ?)
want je hebt de processor eruit getrokken en de vergrendeling van het moederbord staat wss nog aan. en dan heb jij wss de processor er gewoon terug bovenop gezet ?
ik heb een paar dagen geleden hetzelfde voor gehad en heb veel geluk gehad dat ik men processor niet platgenepen heb. :)

Ladyke

Je zegt dat je pc piepte tijdens het opstarten en dat je daarna het opnieuw gemonteerd hebt.
Piept de pc nu nog, ondanks dat het scherm niet werkt?
Als hij niet piept: Vrij zeker je procesor kapot...

Het probleem is opgelost.
Heb de processor los gemaakt van het koelblok (fohn er op en toen kwam ie los). Schoongemaakt, nieuwe koelpasta er aan en in de socket geplaatst, hendeltje eerst open gezet en na plaatsen weer gesloten. Vervolgens het koelblok, die ik ook schoon heb gemaakt, er weer op geplaatst. Alles werkte nu weer zoals gewenst.

Bedankt voor de tips.

Zeker, eerst even getest zonder... daarna netjes voorzien van koelpasta (dun laagje)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan