Pc start niet meer na wijzigingen in msconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommegie

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Hallo,

Ik heb wijzigingen aangebracht in mijn msconfig:

Onder het kopje algemeen bij de msconfig heb ik gekozen voor normaal opstarten terwijl hij op selectief opstarten stond. Nu wil ik mijn computer weer opstarten, en komt hij met een keuzemenu:

Veilige modus
veiligemodus met netwerkmogelijkheden
veilige modus met prompt
laatst recente bekende goedwerkende instellingen
normaal opstarten

Geen van die werkt, hij blijt hangen, en er komt 0,01 seconde heel snel een blauw scherm voorbij waar ik niks van kan lezen door de snelheid, en hij start weer opnieuw op.

Het is voor mij erg belangrijk dat mijn computer het weer gaat doen, want er staan hele belangrijke schoolopdrachten op die als bewijzen gelden voor mijn portfolio.

Ook heb ik mijn harde schijf van 2 partities in de computer beneden gehangen, daar kon hij alleen de downloads lezen.... en juist de opstartsector met de belangrijke bestanden niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb voor de duidelijkheid nog een screenshot gemaakt op de andere pc wat ik precies gedaan heb:

probleemvy9.png

Met vriendelijke groet,
Tommegie

Laatst bewerkt:
Heb je je xp cd? Zoja, start de pc daarvan op en probeer dan in herstelconsole fixboot en/of fixmbr.

hoe doe ik dat precies? ik kan alleen kiezen uit installeren of instalatie repareren, op die cd :shocked:

Als je zo een scherm ongeveer krijgt:

http://www.geekstogo.com/misc/XPWelcome.gif

Moet je op R drukken. Dan kom je in de Recovery Console / Herstelconsole en dan kan je je aanmelden bij een Windows-installatie, en dan kan je commando's invoeren, oa fixboot en fixmbr.

Het moet wel een echte Windows XP Home / Professional zijn en geen '' recovery disc '' van derden.

En hier meer info over de Herstelconsole.

Laatst bewerkt:
Ik heb de Fixboot uitgeprobeert, hij meldde dat de opstartsector beschadigt was, uiteindelijk kon hij het bestandssysteem niet herkennen, en heeft hij er even naar gezocht en gevonden, en een nieuwe opstartsector geschreven.

Opnieuw proberen op te starten, nog geen resultaat. Toen heb ik de fixmbr geprobeerd, die gaf ook aan dat het beschadigt was, en hij heeft een nieuwe geschreven.

Dit werkte ook niet.

Ik sta radeloos, en hoop dat jullie nog een oplossing hebben, want formateren is eigenlijk wel de laatste optie die ik wil doen.

Alvast bedankt,
Tommegie

Kan niemand mij verder helpen? Morgen moeten de schoolspullen worden ingeleverd... anders formateer ik mijn pc nu en begin ik gelijk aan het opnieuw maken :(

Hij zit op 60% Ik bewerk dit bericht met de uitslag er van... Hij herkende echter de /f parameter niet.... Dus heb ik enkel chkdsk /f gedaan.

EDIT: Het is opgelost! Enorm bedankt jongens! en M@rio voor de uiteindelijke oplossing!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan