pc start niet meer op de service voor profile service verhindert het

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien54

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Ik heb een vraagje voor een vriendin,: na update van windows 7 naar windows 10 begon haar pc veel trager te werken, iemand zei haar dat ze hem op fabrieksinstelling moest zetten maar nu kan ze er niet meer op, krijgt de melding: "de service voor profile service verhindert het aan melden" ze probeerde in veilige modus op te starten maar krijgt gewoon een wit scherm, ze geraakt in taakbeheer maar opstart is blanco, zou dit nog kunnen gered worden?

Dank je wel allebei!!

ik geef alles door en hoop dat ze er iets mee kan

ik hou jullie op de hoogte

Ik weet het niet zeker maar ik heb de indruk nu dat je twee soorten fabrieksinstellingen hebt. Van het apparaat zelf en Windows. Ik dacht ook zoals in post 3 maar dit artikel geeft een andere indruk. Er staat: "Vervolgens wordt Windows opnieuw geïnstalleerd".

Ik denk dat "Fabrieksinstellingen" betekent dat ze de herstelpartitie heeft aangesproken en daardoor was teruggegaan naar Windows 7 en de eigen bestanden en programma's kwijt raakte.

Ga eerst na of de computer fabrikant wel chipset en andere drivers heeft voor Windows 10 en eventueel een benodigd UEFI BIOS. Chipset drivers kunnen het verschil maken.

Het is normaal dat een computer eerst trager reageert, want er wordt nog naar veel updates gezocht, bestanden op de schijf worden geïndexeerd, door de virus scanner gecontroleerd en de schijf misschien automatisch gedefragmenteerd. Afhankelijk van het type computer kan het nodig zijn om af te zien van effecten in Windows. 8 Gb geheugen is beter dan 4Gb. Andere mogelijke upgrades zijn; een snellere harde schijf, zeker als ze een "groen" model heeft en het plaatsen van een grafische kaart.

Neem geen virus of malware scanner die telkens de schijf onderzoekt, indexering voor snellere zoekopdrachten kan worden uitgeschakeld door de Windows Search Service uit te schakelen maar een cloud service kan ook indexeren en misschien beter worden gebruikt zonder mee te laten opstarten. Wees kritisch op wat er in het systeemvakje rechts onder staat. Voor updaten kan het zoeken naar software van derden en andere Microsoft software worden uitgeschakeld en het zoeken naar updates binnen programma's kan na het starten van de computer de systeembronnen wel eens niet vrij geven en is vaak onnodig. Kijk bij Taakbeheer > prestaties > Broncontrole openen, of er na enkele tellen van elke processor kern een grafiekje met activiteit verschijnt.

Het werd een volledig nieuwe installatie, de nieuwe windows deed het niet daar er andere instellingen waren van windows 7

bedankt iedereen voor het meedenken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan