PC start niet meer op door batterij Mobo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo beste helpers,

Ik wil even een vraag voorleggen over een curieus probleem... Althans het was een probleem :)
Had een PC van een kennis die helemaal niks meer deed, geen lampjes geen ventilators en geen
geluid... kortom de pc leek overleden...:confused:

Systeem helemaal uit elkaar gehaald en alle onderdelen separaat getest, daardoor heb ik uit kunnen
sluiten dat het niet aan de voeding, processor, geheugen, harddisk, videokaart, mobo of aan-uit knop lag.
Op moment dat de batterij van het mobo eruit was, kwam het systeem plots tot leven..:shocked:
Na terug plaatsen van de batterij was het systeem weer dood.... Nu een nieuwe batterij geplaatst en
het systeem loopt weer als vanouds, maar wat mij nu eigenlijk verbaasd is dat een mogelijk defecte batterij
dit kan veroorzaken:rolleyes:

Heb vaker meegemaakt dat als een batterij defect dan wel leeg was, deze alleen maar veroorzaakte dat de
systeemtijd van het BIOS steeds terug sprong en opnieuw moest worden ingesteld. Maar dat deze ook een
feitelijke kortsluiting kan veroorzaken was nieuw voor mij... Iemand eerder dit aan de hand gehad? Kon er nl
niks van vinden via Google...:rolleyes:

Gr,

Remy

lijkt inderdaad op kortsluiting door de batterij.... In ieder geval is het opgelost nu, dus ik zou me er niet meer zorgen over maken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan