PC start niet meer op, fans draaien allemaal volledig en rood lampje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

alex93

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2012
Hallo mensen,

Mijn PC heeft altijd al beetje lastig gedaan, af en toe ging hij niet aan, gingen de fans op volle toeren draaien, maar gaf geen beeld, dus dan moest ik hem weer uit zetten en dan weet aanzetten en dan deed hij het meestal wel weer.

Maar nu gaat hij dus helemaal niet meer aan, fans draaien allemaal op volle toeren en heb een rood LED lampje voorop me case zitten nu. (Weet niet zeker of die normaal ook rood is, maar ik gok van niet)

Stekker eruit en erin al geprobeerd, werkt niet.

Wat moet ik doen? :confused:

Alvast bedankt!

Standaard methode in dergelijke gevallen:
a. PC uitschakelen en voedingsstekker er uit halen.
b. PC openmaken
c. Schoonblazen (=stof eruit)
d. Alle voedings- en datastekkers in moederbord, videokaart, harde schijf etc. even er uit en weer er in doen.
e. Alle insteekkaarten en geheugenmodules eruit, contactpunten ervan schoonmaken met pure alcohol (bij Kruidvat verkrijgbaar, o.a., 3 euro of zo) op een puntje van een zeem en weer goed/stevig terugplaatsen.
f. PC weer dichtdoen en voedingsstekker er weer aan.
g. PC weer aanzetten.

Hopelijk levert dit resultaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Precies dat heb ik 3 dagen geleden allemaal gedaan, omdat ik deze PC lang niet heb gebruikt, had ik hem helemaal grondig schoongemaakt, hij deed het prima, tot vandaag..

Dan zul je moeten gaan uitzoeken wat dat rode lampje betekent. Ik neem aan dat je een merk-pc hebt waar de case mee kwam. Kijk in de documentatie van je systeem wat die lampjes betekenen (evt. bel je de helpdesk van de fabrikant).

PS: Ook stap e. uitgevoerd een paar dagen geleden? "e. Alle insteekkaarten en geheugenmodules eruit, contactpunten ervan schoonmaken met pure alcohol (bij Kruidvat verkrijgbaar, o.a., 3 euro of zo) op een puntje van een zeem en weer goed/stevig terugplaatsen."

Tijs.

Ja, het is een zelfbouw PC, asus p5kc moederbord en een NZXT kast.

Luidsprekertje op mobo of in de case aangesloten?

Alles eraf en eruit, alleen de voeding niet en booten, bios beeps?

Werkt allemaal niet, is mijn moederbord misschien dood? Het groene lampje brand wel op het moederbord.

Met alleen voeding eraan en de speaker en geen biosbeeps zou dat best kunnen.
Om nog te proberen, voeding eraf en met de CLR_CMOS jumper de bios resetten, voeding er weer aan en proberen maar.

Nogmaals met alleen een ps/2 toetsenbord eraan, gaan er ledjes aan en uit daarop?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met biosbeeps? ik hoor namelijk geen BEEP ofzo, ik hoor meer een hele zacht 'tak' geluid, me GPU fan hoor ik echt hard blazen die draait zowiezo op 100%.

CMOS reset? hoe doe ik dat precies?

Kijk in je manual van het moederbord, staat het in, jumper even op de 2 andere pinnen en weer terug.

Een bios kan een signaal of signalen geven naar de speaker, als die is aangesloten of op het mobo zit, en dat noemen ze een bios beep of beeps, geen beeps dan is of je mobo kapoet of het is een onwillige bios, te zien met dat ps/2 toetsenbord, met die al geprobeerd?

Vraag mij af of de voeding wel goed is, al een andere geprobeerd?

Tip, bouw het bord uit en leg 'm op een houten ondergrond, die 2 powerswitch pinnen kun je met iets van metaal even kortsluiten om de voeding aan te zetten.

Laatst bewerkt:
Alles heet het altijd gedaan, is echt pas sinds vandaag dat hij helemaal niet meer start, ik heb alleen geen ps2 toetsenbord..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan