PC start niet meer op (geen boot/video output) fans draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danz14

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Hallo,

Ik heb ongeveer 4 jaar geleden zelf een Pc gebouwd en heb hier altijd plezier van gehad.
Nu was ik afgelopen week Far Cry 3 aan het spelen en opeens hangt de pc vast. Na wat rust en reset proberen hem opnieuw op te starten. Vanaf toen start de pc nog wel op, fans draaien etc., maar ik krijg geen video output meer. Alles blijft zwart en de power button werkt ook niet meer om hem te resetten of af te sluiten. Hij is dan alleen af te sluiten door de voeding uit te schakelen.

Ik heb die GPU al getest in een andere pc en daar werkt hij gewoon prima. Ook het geheugen heb ik afzonderlijk proberen te testen maar nog steeds geen beeld, laat staan BIOS. Ik dacht toen zelf dat het aan de psu of het moederbord ligt. Vervolgens heb ik de voeding aangesloten op een andere pc en hier gaf de pc ook geen output. Dus ik dacht dat het aan de voeding ligt. Toen heb ik een oudere voeding aangeslote van 350w. (ik heb zelf 550) en toen nog steeds niets....... Misschien dat dit komt omdat deze voeding te weinig vermogen heeft, echter zou dat raar zijn want de GPU werkte wel met deze voeding .(andere pc)

Ik ben ten einde raad , hopelijk kunnen jullie mij helpen

Bedankt

Tja, een pc die 'aan gaat' als in de fans draaien etc. maar geen computer reactie zoals beeld, bios piepjes etc. dan is dat toch vaak de processor.
Aangezien je de voeding, videokaart en geheugen al getest hebt durf ik vrij zeker te zeggen dat je CPU is overleden, mogelijk oververhit of gewoon ouderdom.
Heb je wel eens aan overclocking gedaan? (Als de naam je niks zegt dan waarschijnlijk niet)

Na 4 jaar zal de garantie wel verlopen zijn, en ik denk niet dat je een tweede systeem hebt waar deze cpu in kan dus erg weinig test opties...
Zou willen suggeren een simpele, goedkope cpu te kopen die op dit moederbord kan werken bij een winkel waar ze niet zo moeilijk doen over ruilen, dan die nieuwe erin en testen of het werkt.
Als de pc dan wel opstart kan je ervoor kiezen de nieuwe cpu terug te brengen voor een betere die je huidige voorgoed vervangt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan