pc start niet meer op,grafische kaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonia1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2014
Hallo,
Gisteren viel na ongeveer een kwartiertje mijn pc uit.
Ik kijk vanbinnen en zie dat de propeller van de fan van de grafische kaart er uit hangt.
Er was veel warmte en ik rook ook iets van precies verbrande plastiek.
Heb de propeller er terug ingeduwd.
De pc start nu niet meer op,maar als ik de kabel die van de grafische kaart naar de voeding gaat er uit trek,start de pc op,althans dat denk ik toch,
heb geen beeld,maar alle fans beginnen te draaien,ook die van de grafische kaart.Kan dat?
Zou het de grafische kaart zijn die stuk is,of toch iets anders?

Heb niet de mogelijkheid om de kaart te testen in andere pc.

De grafische kaart is een GF9800GT 1GB DDR3 HDCP/HDMI

Een fan van een videokaart hangt er niet zo maar uit. Daar moet dan iets vreselijks mis mee zijn gegaan. Haal de kaart eruit en probeer eens een beeldscherm op het moederbord aan te sluiten indien mogelijk. Krijg je dan wel beeld?

Met vriendelijke groet,
Youri Wannet

Hoe moet ik dat doen?
Het moederbord is een ASUS P5Q

Niet, had niet gezien dat het moederbord geen beeld aansluiting heeft.

Ik ga er van uit dat de videokaart kapot is. Gesmolten plastic en een los hangende fan zegt mij dat je hem weg kan gooien.

Met vriendelijke groet,
Youri Wannet

Ik weet niet of ik dit mag zeggen aangezien ik dan een bedrijfs naam aanraad maar kijk eens op marktplaats voor kaarten. Daar staan er genoeg op die nog goed kunnen werken voor jou pc. En dat is een stuk goedkoper als een nieuwe kopen.

Met vriendelijke groet,
Youri Wannet

Die Asus van de link is helemaal niet zo duur hoor.
Het is wel een low profile kaart (dus dat betekend dat dit een kleinere grafische kaart is, zeg maar niet zo'n lange voor in grote desktops)
Een low profile kaart is dus een kaart voor in kleinere desktops.

Is die je nu hebt en die kapot is ook een low profile kaart? Ik denk van niet.
Je kan altijd nog kijken (en nee, niet op marktplaats aub!!) op Tweakers.net en dan bij Vraag en aanbod.

En anders heb ik er nog wel eentje, maar die is ook low profile.

Edit: ik zou wel eerst ook nagaan hoe het kan dat die kaart van jou zo kapot is gegaan. Dat gaat natuurlijk niet vanzelf. Heb je meer problemen met je pc?
Heb je al het stof verwijderd van alle onderdelen? Zit alles verder nog goed? Geen verbrande connectoren op je moederbord?

Goed kijken dus!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan