Pc start niet meer op! Help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben94

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo
ik heb net mijn videokaart en tv kaart uit mijn computer gevist om wat af te stoffen (voorzichtig met tandenborstel)
ik zet ze terug, start pc op, XP gaat tot Welkom en er gebeurde niets. ik opnieuw opstarten, en hij blijft opnieuw opstarten zonder beeld. na 4 seconden start hij weer opnieuw.
wat kan het zijn?
voeding, videokaart, moederbord??
ben helemaal ziek geworden.
Help alsjeblieft!

Je bent er zeker van de boel weer goed vast te hebben gezet in de kast? En alle kabels weer aangesloten?

ja ja, echt wel.
harde schijf in andere pc gedaan, niets gebeurt. hetzelfde.
dus denk je: HDD is stuk. stop ik een andere hdd in de kapotte machine gebeurt er nog niets. net alsof misschien de voeding een piek heeft gehad dat alles kapot is gegaan.

Dat is mogelijk, maar gaat mij, wat het geven van advies betreft, iets boven de pet.

Er zijn manieren om dit te testen en daar zal een andere helpmijer je zekerweten prima mee van dienst kunnen zijn. Even afwachten dus!

Hoi,

Als de pc opstart, hoor je dan geen piepjes? Ratelt of tikt de harde schijf meer als normaal?
Kwam die andere hdd uit dezelfde computer? Heb je toen je de componenten uit je pc haalde de pc uitgehad (stroom eraf) of niet? Kun je de videokaart nog in een andere pc testen?

laat maar mensen. ik koop misschien een andere pc/upgrade
zonde. ik hoor geen piepjes, nouja wat je altijd hoort als je m aanzet. en na een aantal sec. re-boot hij weer, gaat cdrom spelers weer lezen etc. als geprobeerd om de stekkers te controleren, of de hdd wel in de primary zit, cd/dvd in secondary, maar geen succes.
Bedankt voor jullie hulp:thumb::thumb:, maar ik denk dat er te veel aan de hand kan zijn (voeding, videokaart, moederbord, harde schijf etc.) dat ik misschien beter kan kijken voor iets anders.
videokaart kan ik niet testen, is een agp, en vorige week heb ik net dezelfde pc als ik heb de deur uit gedaan. stom geweest dus.

Laatst bewerkt:
Ik heb laast ook zoiets gehad, ik heb toen de cmos jumper overgehaald waardoor deze word schoongemaakt. Daarna starte de pc weer netjes door. Wel moet je daarna datum en tijd weer instellen in het Bios.

Wellicht helpt dit bij jou ook. Let er wel op dat de pc geheel is afgesloten van stroom voor je de jumper omzet en dat je zelf niet statisch geladen bent. In je moederboard boekje zoumoeten staan hoe bij jou board de jumper kan worden omgezet.

Had dat al gedaan, maar dat werkte niet.
Ik heb vanmorgen al een nieuwe gehaald. Ik had mijn oude pc ook meegenomen. Ze heeben hem, nadat ik het gevraagd had, bekeken en doorgemeten. Conclusie: moederbord kapot, en voeding had kuren. Ze dachten doordat de voeding versleten was, er een piek was gekomen. Dat dacht ik zelf ook al. Maarja heb nu dus een nieuwe pc moeten kopen...:mad:

hallo
heb nu niewe pc (zelf in elkaar gezet, heb precies nog zo'n zelfde dus gewoon alles zelfde aansluiten) maar als ik m aanzet brandt het groene lampje 1 sec. en het rode lampje ook. als ik de aan/uit schakelaar als ie weer uit is langer indruk dan normaal (3-4 sec.) gaan de fans draaien, + rode led. groene led doet dus niets.
voor dat ik vlg. week weer terug ga, wil ik weten of jullie kunnen weten wat er aan de hand kan zijn. volgende al gedaan: cmos jumper gedoe, via meerdere kabels systeem aansluiten (zowel in als extern), andere hdd geprobeerd.
Kunnen jullie alsjeblief helpen?

EDIT: mijn pa was vergeten de CPU van stroom te voorzien. Nieuw probleem: DVDspeler en denk ik hdd krijgen geen stroom. Voeding dezelfde dag gekocht. + er zit een ob videokaart op het moederbord, maar ik krijg geen beeld.
Kort, ik zwem in de problemen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan