pc start niet meer op krijg AF en toe beeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkfujita

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
heey hallo,,

Ik heb vandaag een pc gekocht ( losse onderdelen ) en alles deed het geinstalleerd etc.
Maar ik ging dus eens even naar BIOS en kijken naar iets waar 666 mhz stond want ik wou hem een heel klein beetje overklocken om te kjiken wat er gebeurde.
dus ik klik op save,, start op nieuw op
Bam? niets meer ik kreeg geen scherm ventilatoren draaiden wel etc;)
maar ja hij deed niets meer,, dus ik dacht, hetl igt wel aan het scherm
dusi k naar de tv en toen deed hij het wel weer,, alles deed het weer maari k was vergeten om op DEL te duwen voor alles terug te zetten.
Even later nog 10x geprobeerd aan uit aan uit, toen kreegik weer eindelijk beeld en toen hebik alles terug gezet en gesaved. Maar hij doet het nu weer niet? ik krijg geen beeld meer en dat vind ik dus echt heel raar. De ventilator hoor je wel heel goed etc etc
maar dan krijg ik ook een rode led bij het moederbord en gaat 1 ventilator iets langzamer draaien.

Ik weet niet wati k moet doen? hij werkt gewoon eigenlijk niet meer!

Hoi,

Kom je nog wel in de bios dan alles terugzetten wat je veranderd hebt.
Als je niet in de bios komt zou ik een bios reset doen.

Modag

Even later nog 10x geprobeerd aan uit aan uit, toen kreegik weer eindelijk beeld en toen hebik alles terug gezet en gesaved.

ja dat hebi k gedaan.. maar nu doet hij het weer af en toe niet,, maar als hij het doet dan is er echt helemaal niets aan de hand? zoui k het maar dan proberen nog en als hij het doet formateren dan maar nog us?

reset gewoon de bios even schijnbaar ben je te ver gegaan.
je kan dat doen door de pc uit get stroom te haalen en dan de baterij er 15 minuten,
nemen. na de 15 minuten plaats je deze terug op zijn plek.
en dan nog maals de pc proberen te starten.
het is ook niet raadzaam om in de bios te rommelen als je de gevolgen niet kent,
of hoe problemen op te lossen die onstaan door onkundig gebruik.
dit is niet kwaad bedoeld of zo maar je kan de boel zwaar beschadigen op deze wijze.

Laatst bewerkt:
en wat is de batterij?
btw ums er is echt bijna niets fout geggaaan
ik heb van 666 naar 680 gegaan? dus dat is Echt niet veel meer
hij doet het af en toe ventilatoren doen het nog goed, ledjes branden er is geen hoge temperatuur ik weet het ook niet? hoe wil ik die bios resetten? ik heb geen cd..

Hoi,

Om een bios te resetten heb je geen cd nodig de batterij zit op je moederbord is een platte knoopbaterij, en verder zo doen als virtuosa schrijft.

Modag

en wat doet het dan? word dan alles gewoon terug gezet naar het oude?
stel diti s niet zo moet ik dan terug naar de winkel en dan vertellen wat er is gebeurd
dadelijk weten zij ook niet waar het aan licht dan heb ik dus gewoon €600 naar de haaie gedaan! ik vind het maar stom van me zelf dat ik zowieso wat heb verandert..

Hoi,

Dan gaan de bios instellingen weer terug naar het oude in ieder geval zou de pc weer opmoeten starten.
En ja je zou eerst je eerst eens moeten verdiepen in het overklocken voor dat je begint maar ik denk dat de schade misschien wel meevalt( hang me daar niet aan op) ik zou toch maar even de bios resetten.

Modag

hey!

ja de batterij is eruit mijn vader had het al eens verwisseld dus hij wist welke het was!
ik heb hem nu eruit dus laat hem 15 minuten ofzo eruit en dan zeti k hem weer erin
maar wat is er dan anders? als hij dan aan gaat zou ik dan bij de bios alles naar defaults settings doen? formateren en windows opnieuw erop zetten,, als dat niet werkt ga ik naar de computer winkel ( ik moet toch nog mijn video kaart gaan wisselen dinsdag ) en dan neem ik de pc ff mee;) maar ik denk dat ik het eerste doe wat hierboven staat!
is dat een goed idee? als dat niet werkt gai k naar de computer winkel dus;)

Hoi,

Als de pc dan wel opstart zou je inderdaad alles op default kunnen zetten maar ik denk niet dat je windows er gelijk af hoeft te halen.
Kijk eerst dan eens hoe de pc funtioneert.
Je hebt toch wel de stekker uit het stopcontact nu de batterij eruit ligt?
Modag

Laatst bewerkt:
hey ik ben nu in de bios en ik kan kiezen tussen f6 load optimized defaults OF F7 Load fail-save defaults Welke van de 2 moetik kiezen voor standaart instellingen in de bios?
ik heb de cd van formateren erin dus anders doe ik dat wel strax even!

groetjes

Hoi,
Kies maar even voor standaard instellingen en haal de cd nog maar er even uit kan altijd nog .
Mag ik ook nog even vragen wie de pc inelkaar heeft gezet heb even naar oude berichten van je gekeken.

Modag

Laatst bewerkt:
we hebben hem zelf in elkaar gezet.. de hele dag deed hij het todat ik zelf wat speelde met wat cijfertjes in de bios..maar welke moetk nu kiezen
F6 load optimized defaults
OF
F7 Load fail-save defaults

ja het is gelukt ik veranderde het en meteen ging hij weer aan nu hopen dat als ik hem de volgende keer aan zet dat hij het weer doet! ik zal hem alsnog formateren Groetjes

Bedankt he:)

en wat is de batterij?
btw ums er is echt bijna niets fout geggaaan
ik heb van 666 naar 680 gegaan? dus dat is Echt niet veel meer
hij doet het af en toe ventilatoren doen het nog goed, ledjes branden er is geen hoge temperatuur ik weet het ook niet? hoe wil ik die bios resetten? ik heb geen cd..

als je de pc dus open zie je op het moederbord een baterij zitten deze dien je dan even,
te verwijderen
het is een plate kopere cel.
je moet dus niet zo maar gaan spelen in de bios ;)
als je niet weet wat je doet en het staat dus verkeerd krijg je dus dat de pc niets meer doet.
of je krijgt hardware schade en dat woord dus niet vergoed via de garantie.
maar zie dat het weer werkt voor verloopig ik raad je aan om het zo te houden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan