PC Start niet meer op na bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

RefleX0

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Hallo,

Ik heb een Asus P5N32-E SLI mobo en was bezig met me nieuwe geheugen te instaleren, na een nieuw setje in de winkel gekocht te hebben werkte deze niet dus dacht ik "laat ik mijn bios eens update" van de 2de bios waren het er nog 5 stappen naar de recente versie dus ik aan de slag.

Begon bij patch, 1103.. daarna deed 1201.
Deze verhielp me probleem niet en ik ging verder, patch 1401.
Hij was klaar met update via zflash 2 van asus. en me pc ging rebooten.
Nu bleef me scherm zwart en me pc draaide, er gebeurde niks. na ongeveer 5 min was me beeldscherm onderhand al in standby en heb ik de pc uit gezet.

Opnieuw opstarten deed hij ook alles draaide maar ik kreeg nooit beeld.

Komt er dus op neer dat me pc in coma is... hij leeft maar doet geen **** meer.
Kan iemand mij hier helpen om me pc weer normaal te laten doen of moet ik asus gaan aanklagen door hun bios versies :)

groeten danny

Laatst bewerkt:
kzou eerst:
- stroom eraf halen, aan-knop 10 sec indrukken, voeding erin en proberen.

Als dat niet lukt:
- stroom eraf halen, moederbord batterij eruit, knop 10 sec indrukken, batterij er terug in voeding erop en proberen.

Dit hoort de BIOS te resetten, maar als het zo zwaar mis ik gegaan weet ik niet of het nog werkt. Ik ga er trouwens vanuit dat je ook niet meer in de BIOS kan komen. Zo weel is het een boot-probleem en staat je HD niet goed ingesteld maar dat hoor ik dan wel weer.

succes phantom :thumb:

ps: niet om je te demotiveren maar ik heb wel eens gehoord dat als je pc niet meer opstart na een BIOS-flash je hem hoogst waarschijnlijk weg kan gooien... :(

Hoi !

Als je geen beeld meer krijgt: niets weggooien; een nieuw geprogrammeerd bios kost je ongeveer € 25,=

Greetz,

Harry.

De meeste biossen bevatten een zogenaamd boot-block bios, er is altijd een stukje van je bios die je niet overschrijft, sluit een diskettestation aan op je pc, als de computer die blijft zoeken, dan is de boot-block bios actief, zet een van de werkende versies op een diskette (meestal met een speciale naam) en dan wordt die versie er weer op teruggezet. (het kan zijn dat je een specifieke versie moet hebben)

Kijk op internet of je hier iets over kunt vinden van je moederbord of probeer het eens.

Ik heb via een Jumper het systeem weer aan de praat gekregen gelukkig.
Nu kan ik weer verder met het geheugen... thnx voor alle suggesties.

heb dus een p5n32-e sli bord, en die wilt kennelijk niet 4 repen geheugen draaien vna hetzelfde soort... wel 3. heb op internet wel een handleiding gevonden waarbij ik dus weer via de jumper moet en me baterij van me mobo er uit moet halen... en dan alles handmatig moet instellen... hopen dat het werkt net als bij degene die hetzelfde probleem met hetzelfde geheugen had als ik :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan