pc start niet meer op (na doorgebrande harddisk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

thetrooper

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2006
Beste mensen,

Hierbij mijn probleem.
Om aardig te doen ging ik een oude maxtor harddisk (IDE) van iemand anders leegtrekken waar nog oude bestanden op stonden. deze harddisk ging er als slave bij. Na het aansluiten van de kabels zette ik mijn computer aan. er kwam een vonk uit de harddisk (meerdere jaren niet gedraaid, misschien was dat ook wel de reden!) en mijn pc starte niet meer op. Als ik de computer probeer op te starten blijft het lichtje van bezet/'aan het pruttelen'/denken op mijn gigabyte moederboard voor een amd athlon 64 op een regelmatig tempo knipperen. alle ventilatoren (zelfs op videokaart) werkennog dus stroom gaat goed. Ik krijg geen beeld en blijf dus hangen op dat knipperend lampje. heeft iemand enig idee wat er nog meer beschadigt heeft kunnen zijn? en hoe ik dit kan verhelpen? alvast heel erg bedankt!

Als je geluk hebt is het alleen je voeding die nu niet meer goed werkt,probeer eens met een andere als je die hebt.
Anders je moederbord wat niet goed meer werkt,op het gedeelte waar de lijnen lopen van de IDE

ik heb even de IDE kabel losgetrokken (1x dvd en 1x hdd) en toen knipperde het lichthe helemaal niet meer. ik krijg tevens nogsteeds niks te zien. de ven van de videokaart loopt goed mee. jammer genoeg heb ik geen on-board videokaart.

morgen even nieuwe voeding proberen en anders nieuwe mobo ergens vandaan ritselen:(

doet de koeling het nog doet dan weet je dat de voeding goed is.

ventilator van processor + videokaart + 2 losse doen het prima. ook die van de voeding zelf draait. al heb ik t geval dat hij niet erg hard draait.

daarom vindt ik het raar met IDE kabel gaat lampje knipperen en zonder gaat hij niet knipperen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan