PC start niet meer op na formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonykil1

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Hallo,

Ik had laatste tijd last van blauwe schermen met geheugendumpen. Laatst tijdens het spelen van een game sluitte de computer automatisch af. Ik zie dan een zwart scherm voor een aantal seconden, en mijn computer is uit. Het opnieuw starten van de PC verloopt normaal. Ik krijg dan ook geen bericht dat windows niet goed is afgesloten. Sindsdien gebeurt het bijna bij elk spel. Je bent een minuut of twee aan het gamen en de computer valt met een zwart scherm uit. Ik dacht dat de oorzaak misschien door een proces werd veroorzaakt. Dus heb ik GameBooster gebruikt. Die sluit onnodige processen af. Daarna viel de PC toch weer tijdens het gamen uit. Bij het opnieuw starten krijg ik eerst Windows 7 te zien met de vier kleuren van windows. Daarna krijg ik een blauw scherm in plaats van het inlog scherm. Vervolgens start hij automatisch opnieuw op. Ik kreeg toen de optie om windows normaal op te starten of opstartherstel. Ik kies normaal altijd voor normaal opstarten. Na het laden van windows 7 valt de computer uit met een zwart scherm. Toen heb ik geprobeerd om opstartherstel te gebruiken. Dit hielp niet want het duurde eindeloos lang. Dus heb ik mijn vista formateer CD's gebruikt. Na het formateren wordt de computer geconfigureerd. Dit duurt ongeveer 5 minuten en dan valt de computer weer uit met een zwart scherm. Bij het opstarten wordt er aangegeven dat ik opnieuw moet formateren.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes,

Tony

Puur gebaseerd op wat ik lees kon het wel eens een warmte probbleem zijn.

Heb je de kast al eens open gemaakt en goed uitgestoft? Voornamelijk de fans van de videokaart (als die erop zit) en de processor?

Uiteraard alle kabels eruit en uitkijken met statische electriciteit.

Puur gebaseerd op wat ik lees kon het wel eens een warmte probbleem zijn.

Heb je de kast al eens open gemaakt en goed uitgestoft? Voornamelijk de fans van de videokaart (als die erop zit) en de processor?

Uiteraard alle kabels eruit en uitkijken met statische electriciteit.

Ik zou niet alles eruit halen. Ik zou de kabel van je voeding er in laten zitten en in een geaard stopcontact doen. Het knopje op je voeding zou ik dan wel uitzetten. Op het moment dat je je kast vastpakt, ben je gelijk ontladen en heb je dus geen lastmeer van statische elektriciteit.

Ik heb de kast al één keer open gemaakt vorige maand en de koeler goed gestoft. Sindsdien begon hij uit te vallen tijdens het spelen van games. Misschien dat de koeler van die videokaart over verhit raakt. Maar dat kan toch niet gebeuren bij een normaal scherm met: Uw computer wordt geconfigureerd.?

Kast openmaken en kijken of de ventilator van de CPU koeler nog draait (mogelijk beschadigd tijdens het afstoffen).
Ga in de BIOS, daar staat meestal een "Health" menu, waarin alle spanningen en temperaturen worden aangegeven. Laat dit 5 minuten staan en kijk of de CPU temperatuur oploopt.
Als dat gebeurt en de ventilator loopt kan de koelpasta tussen de koeler en de CPU verdroogd zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan