PC start niet meer op na nieuw geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Offensive

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Heyy :)

Ik heb sinds kort een nieuwe pc. Mijn oude heb ik ook nog dus ik dacht daar ga ik is even mee expirimenteren :p Ik had via een vriend 2 x 512 mb ram gekregen. Dus ik dat geheugen erin gestopt en hij deed het prima. (daarvoor zat er 1 x 256 in dus hele verbetering) Nadat ik de computer had afgesloten en de volgende dag hem weer aan wou zetten gebeurden er weinig: ik kreeg geen beeld, en het enigste wat mijn computer deed was piepen. ik heb al gezocht over informatie over piepjes en mijne piept 3 x lang dus waarschijnlijk geheugen error? Ik de 2 x 512 mb eruit gehaalt en de 256 mb er weer ingezet maar mijn computer reageerde nogsteeds hetzelfde. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? specs: cpu: AMD Athlon XP 2200+ 1.8Ghz. mn moederbord: ASRock K7S8X.

Alvast bedankt :thumb: :thumb:

Welkom op Helpmij.:)

Hoe heb je het Bios gereset?

door dat batterijtje er enkele minuten eruit te houden. dit zou toch voor een goede reset moeten zorgen?

door dat batterijtje er enkele minuten eruit te houden. dit zou toch voor een goede reset moeten zorgen?
Niet na enkele minuten. De stroom moet afgekoppeld zijn en de batterij moet er voor een minuut of 10 á 20 uit zijn geweest. Tenzij je een CMOS-Clear jumper op het moederbord hebt, daarmee gaat het sneller.(Zie handleiding moederbord)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan