Pc start niet meer op na nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perenboer

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Beste allemaal,

Ik had een nvidea geforce 8600 en die zat standaard in mijn pc toen ik hem kocht zon 6 jaar geleden.
Nu wilde ik een nieuwe videokaart dus heb de geforce GT640 gekocht maar als ik deze installeer in mijn
pc dan start hij niet op hoor de fan wel draaien maar krijg alleen een zwart scherm dacht eerst dat het
de voeding was dus heb deze vervangen voor een 600 watt dus aan de voeding kan het niet liggen en
heb de drivers gedeinstalleerd en de bios gereset maar niets wat helpt.
Weet iemand waar het dan wel aan kan liggen?

Alvast bedankt,
MVG Perenboer

Aan je videokaart uiteraard want als het probleem er is gekomen sinds je de nieuwe videokaart hebt geïnstalleerd is de oorzaak overduidelijk. Zonde dat je de voeding vervangen hebt, ws. is de videokaart een DOA (dead on arrival). Daar heb je gewoon garantie op. Het enige wat je nu voor de zekerheid hoeft te checken is of je de videokaart wel correct hebt aangesloten en als dat het geval is (veel videokaarten moeten ook met de voeding verbonden worden) moet je ermee terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Doe dat dan zo snel mogelijk aangezien je een DOA altijd binnen een redelijke termijn dient te melden, anders denken ze dat het door gebruik komt (als er bijvoorbeeld een aantal weken/maanden tussen aankoop en terugkomst zit).

Zat de vorige videokaart met een vga kabel (blauw) aangesloten?
Zo ja, wellicht dat het scherm daarop ingesteld is en deze zal dan naar het DVI signaal omgezet moeten worden.

Onthoud dat bij DVI soms het signaal niet herkend wordt als de computer al aan stond of bij de eerste keer opstarten.
Zet altijd de pc uit voordat je de DVI kabel erin steekt, dan weet je zeker dat dat het probleem niet kan zijn.

Het kan ook zijn dat deze nieuwe videokaart een 6pin stroomvoorziening op de kaart benodigd heeft. Als deze niet aangesloten is, dan werkt de videokaart ook niet.
Er is vaak een kabel meegeleverd die op een molex aansluiting van je voeding past. De nieuwe voeding zal deze aansluiting al standaard hebben.

De videokaart is goed want ik heb een andere pc staan bijna een identieke maar dan met een duo core processor en 'mijn' computer
is een quad core en op de duo core computer doet hij het wel maar op mijn computer niet.
Mijn vorige aansluiting was gewoon vga dat klopt maar bij de nieuwe videokaart zit ook een vga aansluiting
dus dat moet gewoon passen lijkt mij.

@perenboer, dat is wel heel apart. Mag ik het merk en type voeding even weten? Ik neem aan dat dat toch werkt? Je zegt dat de oude videokaart wel in je computer werkt, dat zou betekenen dat het niet aan een aan een ander onder deel in je computer kan liggen. Zit je voedingkabel wel in je videokaart? Gebruik je op die dual core computer hetzelfde scherm?

Je zou kunnen kijken of er een bios update voor je moederbord is, soms willen sommige nieuwe video kaarten niet op oude mobo's draaien zonder een bios update.

GT640 heeft geen voeding aansluiting daar trekt die kaart te weinig stroom voor 75watts max en dat levert de pcie bus ook

zoals eerder al gezegd probeer de andere aansluitingen ook DVI is de standaard aansluiting tegenwoordig en het kan zijn dat de videokaart daar voorkeur aan geeft

Het moederbord is een Packard Bell BV PT890-8237A (Socket 775) maar het kan best zijn dat er een bios update gedaan moet worden
ik ben wel een beetje bekend op computer gebied maar zou niet weten waar ik moet wezen voor een bios update de bios is Phoenix - awardbios v6.00PG

Bij PB denkelijk maar wel met het PC model van BP zelf, zitten oem borden in waar je geen bios updates zult vinden.

Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn bios niet updaten en zou ik eigenlijk gewoon een nieuw moederbord moeten kopen om mijn videokaart te laten werken?

Dat is ook wat, niets over te vinden, de driversite van PB werkt niet (meer).
Is overgenomen door Acer maar daar ook niets te vinden.

Ik kan mijn model niet op de packard bell site vinden zijn er ook nog andere opties om mijn bios te updaten?

Miss een ander moederbord kopen is dat een optie?
waar moet ik dan opletten en hoe weet ik zeker dat hij het gaat doen

De overgangs stap van je oude videokaart naar je nieuwe is misschien veel te groot probeer eens:
Doe je oude videokaart erin en installeer de nieuwste drivers voor je nieuwe videokaart alvast, start windows helemaal opnieuwe met nog steeds je oude videokaart.
Dan sluit je je pc helemaal af, doe je nieuwe videokaart erin en probeer dat eens, werkt dat ook niet probeer dan eens alle voedingen van je videokaart aan te sluiten als er meerdere op zitten. Eerlijk gezegt ken ik de geforce 8600 GT niet goed maar het help voor mijn GTX 560 TI wel!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan