pc start niet meer op na update Avast

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Ik heb vandaag bij m'n vader's pc een update gedaan met avast, op mijn PC ging dit gewoon vlekkenloos..

Het probleem is dat ik na de update de pc opnieuw moest opstarten maar hij daarna niet meer aan wou gaan.
Zodra hij bij het bootscherm is valt hij uit en begint hij weer opnieuw..
Ik ben opzich wel een gevorderde pc gebruiker maar weet hier helaas geen oplossing voor, iemand?
Veilige modus werkt trouwens ook niet:(

Lijkt erop of er wat in de hardware niet goed is. Mogelijk puur toeval dat het net met een AVAST update gebeurde.
Start de PC eens op met Hirens bootcd om te zien of dat wel wil lukken. Lukt dat wel, dan is er in ieder geval niets mis met CPU, geheugen en wellicht mobo.
Lukt dat ook niet dan is er echt iets mis met de hardware.

ik heb trouwens de hdd eruit gehaald en in mijn eigen pc gedaan.
ik kan dan wel gewoon via deze computer bij alle bestanden gelukkig.
Het ligt dus waarschijnlijk aan de software, enig idee hoe ik op mijn pc herstelpunt kan terug zetten?

Hirens Bootcd?
wat is dat precies?

edit:
kan ik trouwens zomaar de hdd van mn pa op mijn pc laten booten?
zonder dat er iets met die van mezelf gebeurt?

Laatst bewerkt:
Hirens bootcd is een CD met een bootable windows XP. De PC start dus windows, maar dan vanaf die CD.
Hier is de info + download te vinden:http://www.hirensbootcd.org/download/

De harde schijf in een andere PC zetten is geen probleem, zolang er maar niet vanaf geboot wordt (tenzij beide PC volledig identiek zijn qua hardware en indeling van de partities, dan kan het weer wel). Als u boot vanaf die HD dan zullen er allerlei zaken die samenhangen met de hardware, partitieindeling e.d. op dat systeem aangepast worden, als het al wil starten. Af te raden dus.

Wat u zou kunnen doen is om die extra HD als ie in een andere PC is gezet (niet als boot dus) om die dan te testen op virussen, maar ook op integriteit (met Windows).

Terug gaan naar een herstelpunt kan door de PC met de Windows installatie DvD/Cd te starten.

Okeeee, heeel erg bedankt!
ik zal de HD eerste wel scannen op virussen en tegelijkertijd die bootcd branden om te kijken of dat straks wel gaat werken!
testen op integriteit, weer een begrip dat ik nog niet ken..
ik leer weer een hoop vandaag haha

Okeeee, heeel erg bedankt!
ik zal de HD eerste wel scannen op virussen en tegelijkertijd die bootcd branden om te kijken of dat straks wel gaat werken!
testen op integriteit, weer een begrip dat ik nog niet ken..
ik leer weer een hoop vandaag haha

nog even een vraagje over die hirens bootCD, als ik die als first boot zet krijg ik een lange lijst met opties.
Zelf zie ik hier alleen geen 'windows' tussen staan, wel mini windows of windows via HDD

het is mini windows. Die start een mini versie van windows vanaf de CD.

yes heb ik gedaan, alles werkt perfect! er is dus geen hardware matige fout.
Kan ik in deze 'mini-windows' systeem herstel toepassen?

Ja, er zitten een hele hoop herstel en testtooltjes in die mini windows versie.
Echt windows herstel moet echter met de windows install-cd

hmm raar, als ik hem nu met de windows schijf opstart zegt hij d.at er niet eens een windows versie op de schijf staat..
denk dat er niet veel anders meer opzit dan backup maken en opnieuw installeren,
toch bedankt!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan